הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
פנית לקב"ן בבעייה? כיצד ימליץ הקב"ן בענינך ? (20/12/2008)
מתוך כתב העת "חברה ורווחה" -לאה סוכר ורוחלה עזמו

לאחרונה הוחלט בפרקליטות הצבאית בצה"ל לראשונה בתולדות הצבא, להעמיד לדין קצין בריאות הנפש בחשד שהתרשל משלא בדק כראוי אלא באופן שטחי ביותר תלונת חייל ובסופו של דבר החייל התאבד.
 
תלונות לא מעטות הגיעו מחיילים גם למערכת "הקשב" במשך השנים בדבר התיחסות קבנ"ים לתלונות .
 
במערך הרפואה בתחום בריאות הנפש בצה"ל מועסקים קבנ"ים (קציני בריאות הנפש) אשר תפקידם לתת מענה בתחום הטיפול הרפואי הנפשי בחייל. המערך בנוי משילוב של פסיכולוגים,פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים .
 
שתי שאלות מועלות לא אחת ע"י הפונים לטיפול. הראשונה - הכיצד לא התייחסו באופן הנצפה ע"י הפונה לתלונתו והשניה – מדוע יש מקרים שמפקדים אינם מיישמים את המלצת הקב"ן . מעיון במחקר בתחום המלצות ונימוקי קציני בריאות הנפש, יתכן וחלק מהתשובות נעוצות גם בנימוקים שהקבנ"ים מצרפים להמלצותיהם על אופן הטיפול בחייל.
 
המחקר, שנערך ע"י גב' לאה סוכר ממרכז לבריאות הנפש בצה"ל יחד עם דר' רוחלה עזמו מהאוניברסיטה העברית בירושלים - בא לבדוק את הנימוקים שמצרפים שקבנ"ים לאבחנה והטיפול בתלונת חיילים.
 
מצאנו שהמחקר הזה יכול לשפוך אור על חלק משאלות החיילים והוא בהחלט שימושי ויכול להצביע על דרך חשיבה של אותם קבנ"ים בבואם לטפל בתלונת חייל.


אנו מפנים מטעמי נוחות למאמר בשלמותו כפי שפורסם בכתב העת "חברה ורווחה" באתר משרד הרווחה ברשת. לקריאת המאמר, נא לחץ על הקישור מטה:
 
http://www.molsa.gov.il/MisradHarevacha/HomePageMenu/Knowledge/Magazine/RM_05_03_15.htm
 

תגובות:
Well done arlitce that. I'll make sure to use it wisely.
(Anshuman  22/12/2015)
1.
Home run! Great sulgngig with that answer!
(Donte  26/6/2011)
2.
הוסף תגובה