הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
ביטול הנסיעה החופשית לחיילים ברכבת בקו ראשונים ובית שמש - אפליה ? (31/10/2003)

פניות לא מעטות של חיילים מגיעות אלינו לאחרונה והמשותף לכולן היא השאלה מדוע חיילים הגרים בראשון לציון או בית שמש מופלים לרעה כך שהם נאלצים לשלם על הנסיעה ברכבת. על פי פירסום בתחנות הרכבת, החל מיום 1.11.03 לשני יעדים אלה או משני יעדים אלה על החיילים לשלם בעד הנסיעה.
של מי הרעיון, מהן הסיבות ? מערכת "הקשב!" פנתה לדובר צה"ל ודובר הרכבת לבירור הסיבות להודעה תמוהה זו. יש להניח כי הסיבות הן תקציביות. השאלה היא אם החלטה זו היא גם סבירה.


גם בעינינו נשמע הדבר תמוה. הרעת התנאים לחלק מחיילי צה"ל, רק בשל מקום מגוריהם, לא נראית סבירה ומחייבת בדיקה. יש להניח כי הסיבות הן תקציביות אך חשוב שתהיינה גם בגבול ההגיון. מהי אפליה ? אפליה היא מניעת טובת הנאה לחלק מתוך קבוצה אשר אין בין חלק זה לבין חברים אחרים באותה קבוצה שום שוני מהותי. לכאורה, יש משום אפליה בכך שאמצעי תחבורה, בו משתמשים חיילים חינם אין כסף, גובה תשלום מחלק מהם. כל עוד קיים הסדר תחבורתי הממומן ע"י המדינה לשם הסעת חיילים לביתם וממנו חינם, קיים פגם של ממש כאשר מקום המגורים משפיע על זכות הנסיעה בחינם של מי שמעמדם זהה לאלו הנהנים חינם מנסיעה ברכבת.

הודעת משרד הביטחון:

מדינת ישראל
לשכת דובר משרד הבטחון




  

ט'    חשון     תשס"ד

4 בנובמבר 2003
 



נסיעת חיילים בקווי הרכבת החדשים


 

נסיעת חיילים בקווי הרכבת החדשים לראשון לציון ובית שמש כרוכה בתוספת עלות שאינה מקוזזת בשלב זה מהעלות הכוללת של נסיעת חיילי צה"ל ללא תשלום באוטובוסים.


 

כדי שלא תהיה עלות כפולה באגד וברכבת, בגין אותם הקווים, הוקם צוות לבחינת משק התחבורה במטרה  לאפשר נסיעה חינם גם בקווי הרכבת החדשים, ובדיקה זו נמצאת כעת בעיצומה.

 

החלטה זו אינה פוגעת כלל ועיקר בניידותם של החיילים ברחבי הארץ  שכן ישנה אפשרות לנסוע בצירים האמורים באמצעות חברת אגד כפי שהתבצע טרם הפעלת קווי הרכבת החדשים.


תגובות:
קיצוץ קיצוץ אבל די לאפליה, או שכולם זכאים לנסיעה חינם ברכבת מכל מקום או שאפחד...
(אביב 6/11/2003)
1.
הם עדיין יכולים לנסוע חינם באוטובוסים. בדיוק כמו שהם נסעו עד עכשיו, לפני שהקווים האלו פעלו.
נכון, זהמעצבן, אבל זאת המשמעותשל קיצוצים. כולםנפגעים.

(ג.כ. 1/11/2003)
2.
תודה רבה על הטיפול!
אני מקווה שהטיפול שלכם יסובב משהו במשרד הביטחון.

(אלירן אברזל 1/11/2003)
3.
הוסף תגובה