הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
עונש מקורי על איחור : הצנחנים יתקלחו "על יבש"...ועל – רפואה טלפונית ! (12/3/2005)

קבוצת לוחמי חטיבת הצנחנים אשר הגיעו להשתלמות באחד הבסיסים שבמחנה צריפין, למדו השבוע על גופם – תרתי משמע – על עונש מקורי חדש : איסור להתקלח. הלוחמים שוחררו בתם היום ל"שעת ת"ש" אשר אותה העבירו במשחק כדורגל. הם איחרו להגיע למגורים לשעה שנקבעה כי ילכו לישון. לכשחזרו אלה מיוזעים כולם, חיכתה להם המפקדת – חיילת בעלת מעוף בכל הקשור לענישה. היא החליטה להפסיק את זרימת המים למקלחות והורתה להם לשכב לישון ללא מקלחת תוך שהיא מצינת שזהו עונש על האיחור.
 
רק בתום ויכוח סוער ובהתערבות הרס"ר ניתנה ללוחמים המיוזעים האפשרות להתקלח. אין מחלוקת על כך כי אי מילוי הוראה היא פגיעה במשמעת. אבל סבורים אנו כי חיילים השוכבים לישון מיוזעים - אין בכך להועיל לריכוז הנדרש באימונים ביום שלמחרת....
 
ועוד קוריוזחמור לאין שיעור : רופא שיניים בשירות קבע (ששוחרר בינתיים מצה"ל) ד"ר סרן א' נהג להעדר לעיתים קרובות מתורנות הלילה במרפאה ולטפל בחיילים שפנו למרפאה לקבלת עזרה ראשונה דחופה בלילה ע"י מתן הוראות לסייעת לרשום מרשמים בשמו ו"לבדוק" מצב החיילים שפנו, באמצעות ...שיחה עם החייל טלפונית. הפרקליטות הצבאית הגישה נגדו כתב אישום על העדרות מהשירות וחריגה מסמכות.


משפטו יפתח בבית הדין הצבאי ביפו. מה עוד יש לומר ? אנו מקווים שאין בצה"ל עוד "קוריוז" כדוגמתו.

תגובות:
הוסף תגובה