ניווט מהיר - בחר/י פורום:   זכויות חיילים ות"ש | הטיפול הרפואי בצה"ל | נושאים כללים | שיח מילואימניקים
 
פורום זכויות חיילים ות"ש - צפיה בהודעה
    
נשלחה על ידי:  פיני
נושא: איך יוצאים מתפקיד בצבא לאחר שעברתי קורס ארוך???
בתאריך: 1/11/2004  18:41

תוכן ההודעה:

הקשב שלום,
אני משרת בבסיס מודיעין במרכז הארץ ושובצתי בו לאחר קורס של 5.5 חודשים. התפקיד הוא מעניין אך התנאים בבסיס הם בלתי נסבלים עבורי. אופי השירות הוא בתנאים של בסיס סגור ואני חוזר הביתה אחת לשבועיים, המטלות בבסיס בלתי נסבלות, ואני פשוט לא רואה את עצמי ממשיך לשרת שם. בנוסף, למרות העניין הרב שבביצוע התפקיד התפקיד הוא שוחק פיסית אך בעיקר פסיכולוגית בצורה חריגה ודורש הקרבה רבה מצד המבצעים אותו (לא מדובר בשירות קרבי...). העניין הוא שהמוניטין שיצא לבסיס שלי בכלל וליחידתי בפרט הוא מוניטין של לא משנה מה יקרה, מי שהוכשר לתפקיד והושקעו בו משאבים של הצבא - לא ימצא את עצמו מחוץ לתפקיד/בסיס. אנשים רבים הגישו טופסי 55 ולא אישרו להם לצאת ורבים מנסים לצאת לקצונה כדי לצאת משם (אפשרות שאני שולל). העניין הוא שהמעטים שיצאו משם יצאו ע"י קב"ן, כלא או פשוט ישבו בבסיס בחוסר מעש וסירבו לבצע את התפקיד.
אך לדעתי הצבא מנצל את העובדה שלחיל שלי וליחידה שלי בפרט אותרו אנשים בעלי נתונים גבוהים מאוד שרובם ככולם מוכנים לסבול כמעט כל דבר, בד"כ לא עושים בעיות ודווקא הם צריכים להתפשר על אכות חייהם ומימושם העצמי בתקופת הצבא.
דיבורים עם המפקדים בד"כ לא עוזרים מפני שאלה רואים לנגד עיניהם רק את טובת המערכת ולא את טובת החייל שביסודו הוא חייל טוב ורוצה לתרום. מה עושים? לא נראה לי שיש לי עילה לקבילה אך חשבתי פשוט לא לתפקד בבסיס אך הם יכולים גם להפוך אותי לטבח או עובד רס"ר שם ולהתנקם בי רק כי אני לא פועל לפי התכנון שלהם.
לכאורה אני סתם יכול להראות כמפונק אבל התסריט שיש לי בראש לא כולל השארות בבסיס ואני מתוסכל נורא, חוצמזה שאני נורא סובל לראות את המשפחה , החברים והחברה פעם בשבועיים...

אשמח אם תתנו לי טיפים (מקוריים...) ליציאה משם שלא רשומים "בתקנון" צה"ל....

תודה מראש




18:41 | 1/11/2004  איך יוצאים מתפקיד בצבא לאחר שעברתי קורס ארוך??? - פיני     
19:50 | 11/3/2004    יציאה מתפקיד - צוות הקשב    
20:08 | 11/8/2004    יציאה מקורס ומעבר... - אדם נולד שחקן    
20:43 | 1/7/2005    באיזה תפקיד אתה? - שלומציון