ניווט מהיר - בחר/י פורום:   נושאים כללים | זכויות חיילים ות"ש | הטיפול הרפואי בצה"ל | שיח מילואימניקים
 
פורום נושאים כללים - צפיה בהודעה
    
נשלחה על ידי:  רועי
נושא: על דין משמעתי ורישום פלילי
בתאריך: 23/2/2005  17:59

תוכן ההודעה:

רציתי לשאול בקשר לרישום פלילי בתקופת הצבא.
האם זהו רישום פלילי שעובר לאזרחות כרישום פלילי לכל דבר? או שזה רישום ´צבאי´ שנמחק אחרי הצבא?
האם בכלל יש בבית דין צבאי הבחנה בין עבירות קלות לחמורות בעניין הרישום הפלילי או שכל עבירה שחייל נמצא בה אשם אוטומטית הוא מקבל רישום פלילי?
אם רישום פלילי שניתן על עבירה על חוקי הצבא עובר לאזרחות על כל עבירה קלה, הרי שזה דבר מקומם מאין כמוהו. רוב חוקי הצבא אינם חופפים לחוקי המדינה וחייל אינו אזרח. ברור שישנם עבירות כמו סמים והתעללות מינית שלא משנה אם אתה חיייל או אזרח אז יש לגרור עמם רישום פלילי אבל עבירות כמו שבירת שמירה, סרוב פקודה, ואפילו נפקדות הם נחשבים עבירה בארגון שנקרא צה"ל ואינם קשורים בכלל לאזרחות, שכן חייל אינו אזרח ואין סיבה שיגרר אחריו רישום פלילי לאזרחות שלה ´ספר חוקים´ משלה.
אני חייל שביקש לעלות לבית דין צבאי בגין עברה קלה יחסית בגלל שמשפט בדין משמעתי מבחינתי הוא ´מכור מראש´ בתנאים שנוצרו עבורי, שכן סבלתי מהתנכלות מצד מפקדיי. אין לי שום בעיה להשפט בבית דין ולקבל אפילו את מרב העונש אבל ממש מפריעה לי העובדה שבסופו של דבר אני אצטרך לשלם את המחיר בהחלטתי שלא להשפט ביחידה, כאשר יש סיכוי שאקבל רישום פלילי. עם כל הכבוד לא רצחתי אף אחד ולא השתמשתי בסמים, בסה´כ היו ביני לבין מפקדי יחסים עכורים שגרמו לי לסרב פקודה בעניין פעוט, ובגלל אותם יחסים עכורים גם סרבתי להשפט ביחידה.
רציתי גם לשאול בהזדמנות זו באיזה שלב בהליך של ההעמדה לדין בבית דין אוכל לחזור בי מהדרישה להשפט בבית דין? האם אני יכול לחזור בי למשל ממש בסמוך למשפט?
רציתי גם לשאול את דעתכם בנוגע לדעתי על הרישום הפלילי שהוא נגזרת של שפיטה בבית דין צבאי גם בעקבות עבירות קלות... מה אפשר לעשות נגד הביזיון? שהרי חייל שמבקש להשפט בבית דין צבאי בגין עבירה שנחשבת קלה ויכולה להיות נידונה בדין משמעתי, מבקש זאת בשל מצוקה וככל הנראה גם תחושה שבבסיס לא ייעשה משפט צדק, אין זו סיבה להעמיד את אשמתו באותה השורה עם עבירות קשות ללא ספק שנידונות בבתי דין צבאיים, ואין הוא צריך לדעתי לשאת בתוצאות הרישום הפלילי שהוא כתם ללא ספק, וצריך להיות "תווית" שמוצמדת ללא ספק לעבריינים אמיתיים, ולא לחייל שגם ככה מעצם הבקשה להעלות את המשפט לבית דין מרגיש קורבן של התנכלות, שכן אם לא היה כך הוא היה נשפט בדין משמעתי.....
אשמח לתגובות ועצות




17:59 | 23/2/2005  על דין משמעתי ורישום פלילי - רועי     
00:15 | 1/3/2005    דין משמעתי ורישום פלילי - צוות הקשב