ניווט מהיר - בחר/י פורום:   זכויות חיילים ות"ש | הטיפול הרפואי בצה"ל | נושאים כללים | שיח מילואימניקים
 
פורום זכויות חיילים ות"ש - צפיה בהודעה
    
נשלחה על ידי:  4U
נושא: לשאלתך
בתאריך: 26/8/2009  19:09

תוכן ההודעה:


>בהמשך לפנייתך ,אני מצרף לעזרתך מידע ואפשרויות לברור, לשיקולך
-----------------------------------------------------------------------

> מפנייתך נראה שהתנהגות והתנהלות מפקדייך, והסגל הבכיר בניגוד
לפקודות מטכ"ל .
-----------------------------------------------------------------------

בכל שאלה בנושא פנייתך,פנה לברור והכוונה במוקדים ולמדורים הבאים
---------

זכותך לפנות בקבילה אל הנציב במישרין וללא התחשבות בדרגתך או בדרגתו או במעמדו של הנקבל. אינך חייב ליידע את מפקדיך או לקבל אישורם להגשת הקבילה.

יש אפשרות לשוחח עם קצין בנציבות ולהתייעץ, אם הנושא עליו מלינים מהווה עילה לקבילה ואם הוא מצוי בתחום סמכות טיפולו של הנציב.
לשם כך עומד לרשותך קו פתוח כמפורט:

טלפון אזרחי: 03-6977433
בכל יום בין השעות 17.30 : 20.00
יום ו´ בין השעות 8.00 : 13.00

נציב קבילות החיילים
פקס 03-6977135
טל´ ענף הפניות 03-6977374
-----------------------------------------------------------------------

> מדור הפיקוח על הדין המשמעתי במפקדת הפרקליט הצבאי הראשי

על פי חוק השיפוט הצבאי התשט"ו-1955, סמכות הפיקוח על הדין המשמעתי בצבא נתונה לפרקליט הצבאי הראשי..

בתלונה או שאלה בקשר להליכי דין משמעתי וסמכות השיפוט, ניתן לפנות אל מדור הפיקוח על הדין המשמעתי בפרקליטות הצבאית
טלפון: 03-9573069
פקס: 03-9573077
-----------------------------------------------------------------------

בנוסף מצורף לעזרתך הנהלים הבאים :

> שינוי שיבוץ :

1. בקשת שינוי שיבוץ בטופס 55/3 כוללת בקשת העברה, שינוי מקצוע, התנדבות או יציאה לקורס.

2.הבקשה תועבר להמלצת המפקד הישיר ומפקד היחידה. גם אם תיענה היחידה בחיוב לבקשת החייל, יועבר הטופס לטיפול סמכות התגבורת.

3. סמכות התגבורת תבחן את בקשת החייל ותשיב ליחידתו על החלטתה, לא יאוחר מ- 35 ימים מיום הגשת הבקשה.

4. החייל רשאי לערער על ההחלטה באמצעות מכתב לקש"ל יחידתו, במידה וחייל לא נענה לאחר 35 ימים, רשאי לפנות ישירות לסמכות הערעור.

5. חייל רשאי להגיש בקשה חוזרת במידה ויצביע על שינוי נסיבות או שיש בידו מסמכים שלא הוצגו בעבר תוך הדגשה מפורטת שבקשתו הקודמת נדחתה.

6.בקשות החייל לשינוי שיבוץ או שינוי מקצוע מסיבה רפואית או נפשית אינן מטופלות בטופס 55-3, אלא על פי נוהל הקלת ת"ש רפואית או נפשית על-פי פ"מ 31.0116.
-----------------------------------------------------------------------

> בקשות, פניות וראיונות :

1. כל חייל זכאי לפנות למפקדו הישיר בכתב או בעל פה.

* אם תשובת המפקד הישיר אינה מניחה את דעתו של החייל הפונה, או שחלפו 24 שעות מרגע הגשת הבקשה והמפקד הישיר טרם השיב לחייל - רשאי החייל לפנות בבקשה בכתב למפקד בדרגה גבוהה יותר, וכן הלאה בדרגי הפיקוד עד לרמטכ"ל. סעיף זה יחול על בקשות בנושאים שבהם לא נקבע נוהל אחר בפקודות הצבא.

* חייל שהגיש בקשה בנושא פרט, ופנייתו לא נענתה בפרק זמן שנקבע כמשך הטיפול המרבי בבקשה, או בתוך 45 יום ממועד הגשת הבקשה (אם לא נקבע פרק זמן מרבי לטיפול בבקשה) - החייל רשאי לפנות ישירות לרשות המטפלת בבקשה שהגיש.
-----------------------------------------------------------------------

> בקשה להקלה בתנאי שירות :

1. חייל בעל מצוקות כלכליות או סוציאליות של משפחתו ובמקרה בו נדרש סיועו החריג של החייל בבית, רשאי להגיש בקשה להקלות בתנאי שירות.

2. הבקשה להקלה תנאי שירות יש להגיש ע"ג טופס 55 בצרוף מסמכים נדרשים, אותה יבחן מפקד היחידה בדרגת אל"ם, לפחות.

3. במידה ובקשת החייל לא אושרה, הוא רשאי להגיש בקשה חוזרת בחלוף שישה חודשים לפחות ממועד דחיית בקשתו האחרונה, בתנאי והשתנו נתוני היסוד של הבקשה.

4. בנוסף חייל רשאי לערער על כל החלטה שנתקבלה בדבר בקשתו, פעם אחת בלבד, באמצעות רכזת הת"ש ביחידתו.
-----------------------------------------------------------------------

מקווה שעזרתי קצת
>בהצלחה<
















18:45 | 25/8/2009  שינוי מקצוע - תום     
19:09 | 26/8/2009    לשאלתך - 4U