ניווט מהיר - בחר/י פורום:   זכויות חיילים ות"ש | הטיפול הרפואי בצה"ל | נושאים כללים | שיח מילואימניקים
 
פורום זכויות חיילים ות"ש - צפיה בהודעה
    
נשלחה על ידי:  4U
נושא: לשאלתך
בתאריך: 5/7/2009  13:47

תוכן ההודעה:


> אני מצרף לעזרתך מידע בנושא פנייתך, פעל בהתאם לשיקולך :
-----------------------------------------------------------------------

> לשאלתך, זה תלוי בהרבה דברים וגורמים שחוברים יחד .

עד כמה רמת הקושי גם ובעיקר הכלכלי מורגש בבית, עד כמה יש צורך
לעזרה, תמיכה, ובעיקר תמיכה כלכלית בבית לשיפור ושינוי המצב -
אם יש לך רכב בבית או לא, אם ההורים עובדים, איך הבית שלך נראה, כמה משכורת ההורים משתכרים, חובות, משכנתא, מיסים, אגרות.
מצב רפואי, המלצות רופאים, ניידות, הסטוריה רפואית - ועוד
ועד כמה כל זה משפיע עלייך, על התפקוד האישי שלך - את הפרמטר הזה יכול לבדוק, ולאשר גם קב"ן יחד ובשיתוף עם המפקדים בדרגות שונות וגורמי ת"ש בכירים.
-----------------------------------------------------------------------

> לידיעתך , מה ההבדל בין רמות הת"ש השונות?

הקלות בתנאי שירות (הת"ש) מקבלים בעיות סוציואקונומיות בבית - מצב בריאותי ו/או נפשי של הורי החייל (לרוב לא בגלל בעיות כלכליות)

הת"ש 1 – החייל לא ישובץ במערך הלוחם.
הת"ש 2 – החייל יישן לפחות שני לילות בבית בשבוע.
הת"ש 3 – החייל יישן לפחות שלושה לילות בבית בשבוע ולא ישובץ ביחידה שמרחקה עולה מרדיוס 100 ק"מ ממרחק הבית של החייל.
הת"ש 4 - בוטל
הת"ש 5 – החייל זכאי ללינת בית קבועה ולא ישובץ ביחידה שמרחקה עולה מרדיוס 100 ק"מ ממרחק הבית של החייל; החייל יכול לעשות תורנות לילה בבסיס.
הת"ש 6 - אין דבר כזה..
ת"ש 7- יומיות (יומית);החייל יישן 7 לילות בבית, ללא תורנות לילה בבסיס. יומיות. החייל לא ישובץ ביחידה שמרחקה עולה על 100 ק"מ מהבית של החייל.

הערות:
* הלילות שבין שישי-שבת-ראשון נחשבים כלילה אחד ולא כשניים.
* אין קשר בין רמת הת"ש לבין פטור משמירות. חיילים עם הת"ש 5 מבצעים שמירות (בשבוע בו הם לא סוגירם שבת. חיילים עם הת"ש 7 מבצעים שמירות באופן בו מקפידים שהם ישובו לביתם עד השעה 20:00.

לסיכום,
מעל הת"ש 3 חייל לא יוצב בבסיס שהוא יותר מ- 100 ק"מ מביתו.
אם ההת"ש שונה, לדוגמא, במהלך השירות להת"ש 5 (יציאות יומיות) והחייל כבר נמצא בבסיס הקרוב לביתו ואופי התפקיד מאפשר יציאות יומיות, הוא ישרת בתנאי "יומית" ולא בטוח שייפלט מהיחידה.
אך אם אופי התפקיד לא מאפשר זאת יש 2 אלטרנטיבות:
1. ינסו למצוא לחייל תפקיד אחר ביחידה
2. החייל ייפלט מהיחידה.
-----------------------------------------------------------------------

> כן יש מצב בגין הנסיבות הרפואיות לשנות ולהעלות את רמת הת"ש, > שווה לנסות, אני מצרף לך מידע ואפשרויות :

>הקלות בתנאי שירות (הת"ש) מקבלים בעיות סוציואקונומיות בבית -מצב בריאותי ו/או נפשי של הורי החייל (ולא כל כך מבעיות כלכליות)
>
1) תאסוף את כל כל המסמכים שלך/ שיש לך :
2)אישורים רפואיים של ביה"ח, של רופאת המשפחה של המוסד
לביטוח לאומי
3) כל המסמכים על אמא שלך ומצבה, כל מסמך רלוונטי שיש לך תאסוף ותרכז
4) תוציא מהבנק פירוט חשבון של 3 חודשים אחרונים שלך ושל אמא שלך.
*עם כל זה תלך, ואני מדגיש תלך ותדרוש לראות משקית ת"ש, אל תזוז עד שלא תקבל משקית ת"ש ובלי תשובות שמקובלות עליך.
*כמה יותר מסמכים שתביא איתך אתה תקצר יותר את התהליך. כי הם צריכים את כל המסמכים שרשמתי לך ויותר.
תביא מסמכים שמגבים את הסיפור שלך, תלך מחר כמו ילד טוב ותעשה בלאגן איפה שצריך. אין דבר כזה שלא יתחשבו בך. אם לא תשחק את זה נכון זה לא ילך טוב .תבהיר להם שיש לך בעיה שדורשת פיתרון מיידי ובנתיים אתה נתקל בדלתיים סגורות.
----------------------
יש אפשרות לפנות ולהעזר בקב"ן כדי לקדם את נושא ההתמודדות והשפעת המצב הנפשי שלך בשל הנסיבות הרפואיות של אמא שלך
-----------------------------------------------------------------------

> מידע כללי :
> בקשה להקלה בתנאי שירות :

1.חייל בעל מצוקות כלכליות או סוציאליות של משפחתו ובמקרה בו נדרש סיועו החריג של החייל בבית, רשאי להגיש בקשה להקלות בתנאי שירות.

2.הבקשה להקלה תנאי שירות יש להגיש ע"ג טופס 55 בצרוף מסמכים נדרשים, אותה יבחן מפקד היחידה בדרגת אל"ם, לפחות.

3.במידה ובקשת החייל לא אושרה, הוא רשאי להגיש בקשה חוזרת בחלוף שישה חודשים לפחות ממועד דחיית בקשתו האחרונה, בתנאי והשתנו נתוני היסוד של הבקשה.

4.בנוסף חייל רשאי לערער על כל החלטה שנתקבלה בדבר בקשתו, פעם אחת בלבד, באמצעות רכזת הת"ש ביחידתו.
-----------------------------------------------------------------------

> בכל שאלה בנושא רפואי פנה למוקד מזו"ר :

> מוקד התלונות של חיל הרפואה :

המזו"ר הינו מוקד ראשון מסוגו בצה"ל לזימון, ביטול ושינוי מועד התורים למרפאות המומחים לחיילי צה"ל ולמתן מידע רפואי ומנהלתי לחיילים ובני משפחותיהם.

מזו"ר- מוקד זימון תורי ומידע בנושאים רפואיים:
פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-22:00
טלפון : 03-9489999 שלוחות 1,2.

מוקד התלונות של חיל הרפואה:
פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-20:00.
טלפון: 03-9489999 שלוחה 3
----------------------------------------------------------------------

> והיה ואתה נתקל בקושי וחומות מצד הסגל הבכיר פנה לנציב לייעוץ :

זכותך לפנות בקבילה אל הנציב במישרין וללא התחשבות בדרגתך או בדרגתו
או במעמדו של הנקבל. אינך חייב ליידע את מפקדיך או לקבל אישורם להגשת הקבילה.

יש אפשרות לשוחח עם קצין בנציבות ולהתייעץ, אם הנושא עליו מלינים מהווה עילה
לקבילה ואם הוא מצוי בתחום סמכות טיפולו של הנציב.
לשם כך עומד לרשותך קו פתוח כמפורט:

טלפון אזרחי: 03-6977433
בכל יום בין השעות 17.30 : 20.00
יום ו´ בין השעות 8.00 : 13.00
-----------------------------------------------------------------------

למקרה הצורך, עוד אפשרויות לברור ומיצוי זכויותייך, בשל הנסיבות :

מחלקת הפרט אחראית על קביעת מדיניות הרווחה, ותנאי השירות:
(מקווה שהטל לא שונה)
מדור פרט - בעיות ת"ש טלפון: 03-7376808
----------------------------------------------------------------------

מטה כללי - קצינת תנאי שירות

מטכ"לי 0302-9270/4173
אזרחי 03-5699270/4173
-----------------------------------------------------------------------

מקווה שעזרתי קצת
>בהצלחה ובריאות<




00:56 | 7/4/2009  בקשת ת"ש - Unknown     
13:47 | 5/7/2009    לשאלתך - 4U