נשלחה על ידי:
4U
נושא: לשאלתך
בתאריך: 31/5/2009 18:33
|
|
|
תוכן ההודעה:
> אני מצרף לעזרתך מידע מפורט ישיר ועקיף בנושא פנייתך - לשיקולך:
----------------------------------------------------------------------
> כנקודת פתיחה - נתחיל ונצטט את פקודת מטכ"ל 33.0207
הוגנות ושוויון לנשים בשירות (פ"מ 33.0207)
צה"ל מחוייב ליחס הוגן ולמתן שוויון הזדמנויות לנשים בשירות צבאי.
מהי אפליה מגדרית?
אבחנה לא מוצדקת על רקע המין (מגדר) כגון - מניעת משימה או תפקיד בשל היותך אישה; יחס לא מכבד על רקע היותך אישה; שיבוץ לתורנויות על פי מין במקום על פי הכשרה וכדומה.
למי פונים?
למפקד, לגורמי הפרט (רע"ן/רמ"ד פרט בפיקוד/בחיל/בזרוע) או למדור פניות ביוהל"ן (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים).
----------------------------------------------------------------------
לפניות בנושא סוגיות ייחודיות לנשים ואפליה מגדרית, עומד לרשותכם קו פניות במדור פרט / יוהל"ן יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים.
מטכ"לי: 0302-9034/8
אזרחי: 03-5699034/8
ניתן לפנות גם בכתב לפקס שמספרו:
מטכ"לי: 0302-9444
אזרחי: 03-5699444
ה"קו הפתוח", 24 שעות ביממה בטלפון מטכ"לי: 0302-1000,
טלפון אזרחי: 03-5691000
----------------------------------------------------------------------
מחלקת הפרט אחראית על קביעת מדיניות הרווחה, ותנאי השירות:
(מקווה שהטל לא שונה)
מדור פרט - בעיות ת"ש טלפון: 03-7376808
----------------------------------------------------------------------
מטה כללי - קצינת תנאי שירות
מטכ"לי 0302-9270/4173
אזרחי 03-5699270/4173
----------------------------------------------------------------------
> רצוי לברר ולהתייעץ כדי לדעת העם זכויותייך נפגעים - מדרך התנהלותו של מפקדך כלפייך .
חשוב לדעת :
זכותך לפנות בקבילה אל הנציב במישרין וללא התחשבות בדרגתך או בדרגתו או במעמדו של הנקבל. אינך חייב ליידע את מפקדיך או לקבל אישורם להגשת הקבילה.
יש אפשרות לשוחח עם קצין בנציבות ולהתייעץ, אם הנושא עליו מלינים מהווה עילה לקבילה ואם הוא מצוי בתחום סמכות טיפולו של הנציב.
לשם כך עומד לרשותך קו פתוח כמפורט:
טלפון אזרחי: 03-6977433
בכל יום בין השעות 17.30 : 20.00
יום ו´ בין השעות 8.00 : 13.00
--------------------
נציב קבילות החיילים
טל´ ענף הפניות 03-6977374
ת"ד 7052 תל אביב 64734
או 01008 :דואר צבאי פקס 03-6977135
-----------------------------------------------------------------------
בקשות, פניות וראיונות :
1.כל חייל זכאי לפנות למפקדו הישיר בכתב או בעל פה.
*אם תשובת המפקד הישיר אינה מניחה את דעתו של החייל הפונה, או שחלפו 24 שעות מרגע הגשת הבקשה והמפקד הישיר טרם השיב לחייל - רשאי החייל לפנות בבקשה בכתב למפקד בדרגה גבוהה יותר, וכן הלאה בדרגי הפיקוד עד לרמטכ"ל. סעיף זה יחול על בקשות בנושאים שבהם לא נקבע נוהל אחר בפקודות הצבא.
*חייל שהגיש בקשה בנושא פרט, ופנייתו לא נענתה בפרק זמן שנקבע כמשך הטיפול המרבי בבקשה, או בתוך 45 יום ממועד הגשת הבקשה (אם לא נקבע פרק זמן מרבי לטיפול בבקשה) - החייל רשאי לפנות ישירות לרשות המטפלת בבקשה שהגיש.
*בנושאים ייחודים לנשים, חיילת רשאית לפנות לגורמי הפרט ולרע"ן שיל"ן ביוהל"ן.
-----------------------------------------------------------------------
בקשה להקלה בתנאי שירות :
1.חייל בעל מצוקות כלכליות או סוציאליות של משפחתו ובמקרה בו נדרש סיועו החריג של החייל בבית, רשאי להגיש בקשה להקלות בתנאי שירות.
2.הבקשה להקלה תנאי שירות יש להגיש ע"ג טופס 55 בצרוף מסמכים נדרשים, אותה יבחן מפקד היחידה בדרגת אל"ם, לפחות.
3.במידה ובקשת החייל לא אושרה, הוא רשאי להגיש בקשה חוזרת בחלוף שישה חודשים לפחות ממועד דחיית בקשתו האחרונה, בתנאי והשתנו נתוני היסוד של הבקשה.
4.בנוסף חייל רשאי לערער על כל החלטה שנתקבלה בדבר בקשתו, פעם אחת בלבד, באמצעות רכזת הת"ש ביחידתו.
-----------------------------------------------------------------------
מקווה שעזרתי קצת
>בהצלחה<
|
|
|
|
|
|

|
|
|
| 18:33 | 31/5/2009 | לשאלתך - 4U  |
|
|