ניווט מהיר - בחר/י פורום:   זכויות חיילים ות"ש | הטיפול הרפואי בצה"ל | נושאים כללים | שיח מילואימניקים
 
פורום זכויות חיילים ות"ש - צפיה בהודעה
    
נשלחה על ידי:  4U
נושא: לשאלתך
בתאריך: 4/2/2009  22:43

תוכן ההודעה:


>אני מצרף לך מידע עקיף - וישיר בנושא - שאלתך/פנייתך :

>בקשה להקלה בתנאי שירות :

1)חייל בעל מצוקות כלכליות או סוציאליות של משפחתו ובמקרה בו נדרש סיועו החריג של החייל בבית, רשאי להגיש בקשה להקלות בתנאי שירות.
2)הבקשה להקלה תנאי שירות יש להגיש ע"ג טופס 55 בצרוף מסמכים נדרשים, אותה יבחן מפקד היחידה בדרגת אל"ם, לפחות.
3)במידה ובקשת החייל לא אושרה, הוא רשאי להגיש בקשה חוזרת בחלוף שישה חודשים לפחות ממועד דחיית בקשתו האחרונה, בתנאי והשתנו נתוני היסוד של הבקשה.
4)בנוסף חייל רשאי לערער על כל החלטה שנתקבלה בדבר בקשתו, פעם אחת בלבד, באמצעות רכזת הת"ש ביחידתו.
------------------------------------------

>שינוי שיבוץ :

1)בקשת שינוי שיבוץ בטופס 55/3 כוללת בקשת העברה, שינוי מקצוע, התנדבות או יציאה לקורס.
2)הבקשה תועבר להמלצת המפקד הישיר ומפקד היחידה. גם אם תיענה היחידה בחיוב לבקשת החייל, יועבר הטופס לטיפול סמכות התגבורת.
3)סמכות התגבורת תבחן את בקשת החייל ותשיב ליחידתו על החלטתה, לא יאוחר מ- 35 ימים מיום הגשת הבקשה.
4)החייל רשאי לערער על ההחלטה באמצעות מכתב לקש"ל יחידתו, במידה וחייל לא נענה לאחר 35 ימים, רשאי לפנות ישירות לסמכות הערעור.
5)חייל רשאי להגיש בקשה חוזרת במידה ויצביע על שינוי נסיבות או שיש בידו מסמכים שלא הוצגו בעבר תוך הדגשה מפורטת שבקשתו הקודמת נדחתה.
6)בקשות החייל לשינוי שיבוץ או שינוי מקצוע מסיבה רפואית או נפשית אינן מטופלות בטופס 55-3, אלא על פי נוהל הקלת ת"ש רפואית או נפשית על-פי פ"מ 31.0116.
---------------------------------------------

>חייל בודד או זכאי סיוע :

חייל שאינו מתגורר עם הוריו בשל הסיבות האלה: עלה ארצה בגפו, הוריו הגרו או יצאו לשליחות לחו"ל, קיימת בעיתיות במערכת היחסים עימם - זכאי להגיש בקשה להכרה כחייל בודד או כזכאי סיוע.
צה"ל מאפשר מספר הטבות לחייל הבודד בהתאם לסטטוס האישי שלו. חלק מהאפשרויות הינם סיוע כלכלי, סיוע בדיור, זכאות כספית לרכישת מזון וכו´.
להגשת הבקשה ע"ג טופס 62 בצירוף מסמכים נדרשים, החייל צריך לפנות לרכזת הת"ש ביחידתו.
----------------------------------------------

>חופשה מיוחדת :

חופשה מיוחדת ניתנת לחיילים מסיבות אישיות/ כלכליות או מטעמים מיוחדים, הקבועים בפקודות הצבא
במקרה ואושרה לחייל חופשה משפחתית ינוכו ממכסת ימי חופשתו השנתית 5 ימי חופשה
ניכוי ימי חופשה בעת יציאה לחופשה מיוחדת יהיה פעם אחת בשנה קלנדארית
חופשה מיוחדת לא תעלה על שלושים יום בשנה קלנדארית
חייל המבקש חופשה מיוחדת, ימלא טופס 59 ויגיש אותו למפקדו הישיר, באמצעות סגלי הת"ש ביחידה
------------------------------------------------

>מדדים לקביעת זכאות לאישור שירות קל"ב :

4. זכאות לאישור שירות קל"ב תיבדק בהתאם למדדים הר"מ:-
א. למלש"ב יאושר מראש שירות קל"ב, אם ברור, שללא ההטבות הנובעות מכך לפי פקודה זו לא יוכל לתפקד באופן תקין בצה"ל.
ב. לחייל יאושר שירות קל"ב, אם קיים ספק, כי יוכל להמשיך ולשרת באופן תקין בצה"ל ללא אישור זה.
ג. לחייל מקא"ם יאושר שירות קל"ב, אם טובת הפרט ומצבו מחייבים זאת.
5. זכאות לאישור שירות קל"ב תאושר בגלל אחת מהסיבות הר"מ:-
א. סיבות רפואיות -
כאשר רע"ן מיון רפואי או רופא פסיכיאטרי במקרפ"ר יציין במפורש, כי החייל חייב ללון בביתו בגלל מחלתו או בגלל ליקויים גופניים.
ב. סיבות משפחתיות -
1) אם המצב בבית מחייב את הימצאותו של החייל בבית מספר פעמים בשבוע.
2) אם החייל הוא בן או בת למשפחה שכולה.
3) אם מדובר בחיילת, שהינה בת יחידה להוריה.
4) בהתקיים סיבות אישיות חמורות.
-----------

שלבי הטיפול בבקשות ואישורו - משך הטיפול :

6. משך הטיפול הכולל בבקשת חוגר בשירות חובה, שהוגשה ע"ג טופס 55, לא יעלה על 45 יום ממועד הגשת הבקשה למפקד היחידה ועד קבלת החלטת הרשות המאשרת.
7. בנסיבות שבהן הבקשה דחופה במיוחד, תועבר הבקשה, ללא שהיות, בכל שלבי הטיפול בה (לדוגמה: בקשה הנובעת ממקרה אסון במשפחת החייל).
8. טופס 55, שהטיפול בו בידי אחד מהגורמים המפורטים בפקודה זו הסתיים, יועבר, בו ביום, להמשך הטיפול.
-----------

>הטיפול ביחידה :

9. בקשת קל"ב תוגש ע"י החייל באמצעות קצין תנאי שירות או רכזת תנאי שירות ביחידתו (לצורך פקודה זו - רכזת ת"ש), בצירוף אישורים וראיות, שעליהם מסתמכת בקשתו, (עותק מהבקשה יימסר לחייל לאחר שימולא כנדרש).
10. רכזת ת"ש תערוך ביקור בבית החייל ותרשום דו"ח ביקור בית ממצה ע"ג טופס 54.
11. טופס 55, על כל העתקיו (מלבד ההעתק הנוסף שניתן לחייל) האישורים ודו"ח ביקור בית יועברו להמלצת מפקד היחידה.
12. מפקד היחידה יבדוק, אם הבעיה שהוצגה מצדיקה העברה קל"ב, ויפעל בהתאם למפורט להלן:-
א. אם הבקשה מוצדקת, יבחן מפקד היחידה אפשרות לשבץ את החייל במסגרת יחידתו בהתאם לאופי הבקשה.
ב. אם מצא אפשרות להעביר את החייל קל"ב במסגרת היחידה, יציין זאת ע"ג הטופס ויעבירו למדור בקשות פרט חובה במקשל"ר לבדיקת זכאות לשירות קל"ב.
ג. אם לא יוכל מפקד היחידה למצוא פתרון לבעיה במסגרת יחידתו, או שאינו רואה הצדקה לאישור הבקשה, יציין את המלצתו ע"ג הטופס ויעבירו באמצעות רכזת ת"ש למפקדה ממונה שלב א´.
13. רכזת ת"ש תציין בכרטיס תנאי שירות (טופס 408) וביומן מעקב תנאי שירות (טופס 409) את עובדת הגשת הטופס.
14. משך הטיפול ביחידה לא יעלה על 10 ימים, ממועד הגשת הבקשה.
15. רכזת ת"ש תציין בטפסים 408 ו409- כל תשובה, שנתקבלה ביחידה בקשר לבקשה, תעבירה לידיעת החייל ותתייקה בתיק תנאי שירות (טופס 408-1).
-------------

>הפעולות במפקדה הממונה :

16. מפקדה ממונה שלב א´, המקבלת בקשה כנ"ל, תבדוק את הבקשה ותנסה למצוא פתרון לבעיית החייל במסגרתה.
17. אם באפשרותה לפתור את הבעיה בתחום סמכותה, תשבץ את החייל, תציין זאת ע"ג הטופס ותעבירו למדור בקשות פרט סדיר במקשל"ר, לבדיקת זכאות לשירות קל"ב.
18. אם לא ניתן לפתור את הבעיה במסגרתה, או שאינה רואה הצדקה לאשר את הבקשה, תציין מפקדה ממונה שלב א´ את המלצתה ע"ג הטופס ותעבירו למפקדה ממונה שלב ב´.
19. מפקדה ממונה שלב ב´ תפעל כמו מפקדה ממונה שלב א´; במקרה של דחיית הבקשה תועבר הבקשה למפקדה ממונה שלב ג´.
20. מפקדה ממונה שלב ג´, המקבלת בקשה כנ"ל, תפעל כמו מפקדה ממונה שלב א´ ו-ב´.
21. אם אין מפקדה ממונה שלב א´, ב´ או ג´, לפי העניין, תועבר הבקשה ישירות למקשל"ר - מדור בקשות פרט חובה, לבדיקת זכאות לשירות קל"ב.
22. משך הטיפול במפקדה ממונה לא יעלה על 7 ימים ממועד קבלת הבקשה.
23. כל החלטה, שניתנת ע"י מפקדה ממונה, תועבר לידיעה ליחידת החייל.
-----------

>הפעולות במקשל"ר :

24. המתקבל במקשל"ר - מדור בקשות פרט חובה טופס 55 כנ"ל, יפעל ראש המדור, כמפורט להלן:-
א. יבדוק את הבקשה, תוך התייעצות עם גורמים מומחים (לדוגמה: רע"ן מיון רפואי, רמ"ח בריאות הנפש, יועץ חקלאי).
ב. יחליט, אם יש צורך בחקירה נוספת. אם יש צורך בחקירה כזו, יעביר את הבקשה לחקירת קצין העיר המתאים.
ג. ינהל מעקב אחר הבקשה.
ד. יעביר את הבקשה לרשות המאשרת, לאישורה או לדחייתה.
ה. החלטת הרשות המאשרת תינתן, תוך 14 ימים ממועד קבלת הבקשה; מקרים חריגים, שלגביהם קיים צורך באיסוף אינפורמציה ואסמכתאות - מוסמכת הרשות המאשרת לאשר טיפול ממושך יותר בהם.
ו. מדור בקשות פרט חובה יעביר את התשובה ליחידת החייל, בצירוף העתקים למפקדות ממונות; אם התשובה חיובית, יזין אינדיקציה מתאימה למחשב.
ז. אישור לשירות קל"ב יוזן למחשב למשך כל תקופת השירות של החייל או לתקופה קצרה יותר, לפי שיקול דעתה של הרשות המאשרת.
ח. מדור בקשות פרט חובה יעקוב אחר ביצוע הוראותיו בנושא שיבוץ קל"ב.
-----------------

>בקשות חוזרות :

31. חייל רשאי להגיש בקשה חוזרת לקל"ב, אם השתנו נתוני היסוד של הבקשה, או אם יש בידו מסמכים נוספים, שלא היו בידו בעת הגשת הבקשה הראשונה. נוהל הגשת בקשה חוזרת והטיפול בה יהיה כנוהל הנהוג לגבי בקשה ראשונה.
------------------
>הפעולות בקצין העיר :

32. קצין העיר, המקבל ממדור פרט חובה בקשה לחקירת בית, יבצע את החקירה ויחזירה ע"ג טופס 54, ב2- העתקים, בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ7- ימים מיום קבלת הבקשה.
-------------------

>חידוש זכאות >

33. ממכ"א יפיק דו"חות לגבי החיילים, שזכאותם לשירות קל"ב מסתיימת כחודשיים לפני תום הזכאות, ויעבירם למדור בקשות פרט סדיר (ולראש מקא"ם-לגבי חיילי מקא"ם), תוך ציון פרטי החייל, יחידתו ומועד תום הזכאות.
34. יחידת החייל תפעל לחידוש הזכאות, אם לא השתנו הנסיבות, לפיהן זוכה החייל בעבר בשירות קל"ב, ע"י הגשת טופס 55 מחודש בהתאם לאמור בפקודה זו.
--------------------

>ההטבות הנובעות ממעמד קל"ב :

35. חייל שאושרה זכאותו לאישור שירות קל"ב, יהנה מהזכויות הר"מ:-
א. שיבוץ ביחידה החונה במרחק של עד 60 ק"מ מביתו.
ב. בנוסף לאמור בסעיף משנה א´ לעיל:-
1) אם אושר שירות קל"ב מסיבות רפואיות - לינה בבית עפ"י רופא.
2) אם אושר שירות קל"ב מסיבות משפחתיות - לינה בבית 3 פעמים בשבוע. בסמכות הרשות המאשרת להורות על לינה בבית למספר ימים נוסף.
ג. החייל יזוכה בהחזר הוצאות נסיעה לביתו ובחזרה למקום השירות, כאמור בפ"מ 35.0301.
--------------------

>מימוש הזכאות לקל"ב :

36. מימוש הזכאות לשירות קל"ב יתחיל רק לאחר סיום הכשרת החייל למקצוע צבאי; במשך זמן שהיית החייל בקורס יורה מפקד בקו"ם את מפקד היחידה להתחשב בחייל, במידת האפשר.
37. מימוש הזכאות לקל"ב לחיילים, שאינם נמצאים בתקופת הכשרה למקצוע צבאי:-
א. בשעת רגיעה - היחידה תבצע את ההעברה לשירות קל"ב תוך 30 יום ממועד מתן ההחלטה ע"י הרשות המאשרת, או מיידית, אם הרשות המאשרת החליטה כך.
ב. בשעת חירום - מותנה במצב הכוננות.
-------------------------------------------

והיה ואתה נתקל בקשיים בטיפול בבקשתך , פנה למוקדים הבאים :

>נציב קבילות החיילים :
יש אפשרות לשוחח עם קצין בנציבות ולהתייעץ, אם הנושא עליו מלינים מהווה עילה לקבילה ואם הוא מצוי בתחום סמכות טיפולו של הנציב.
לשם כך עומד לרשותך קו פתוח כמפורט:

טלפון אזרחי: 03-6977433
בכל יום בין השעות 17.30 : 20.00
יום ו´ בין השעות 8.00 : 13.00
--------------

>קצינת פניות הציבור :

משרד פניות הציבור מסייע לציבור במתן מענה בכל הקשור לשרותו של החייל בצה"ל או בכל תחום אשר באחריות הצבא.
לרשות הציבור הרחב עומד "קו פתוח" - מענה טלפוני הפועל 24 שעות ביממה.
דרכי תקשורת: טלפון אזרחי 03-5691000
פנייה בכתב ניתן להעביר באמצעות הפקס או הדואר .
בפקס : 03-5699400.
או בדואר צבאי: 02919 .
-----------------------------------------

מקוה שעזרתי
>בהצלחה<









17:30 | 2/3/2009  בקשה לשרת קלב - שרון     
22:43 | 4/2/2009    לשאלתך - 4U