ניווט מהיר - בחר/י פורום:   זכויות חיילים ות"ש | הטיפול הרפואי בצה"ל | נושאים כללים | שיח מילואימניקים
 
פורום זכויות חיילים ות"ש - צפיה בהודעה
    
נשלחה על ידי:  4U
נושא: לשאלתך
בתאריך: 31/1/2009  02:59

תוכן ההודעה:


אני מצרף לך מידע בהרחבה בנושא שאלתך - לעזרתך :
תעברי על כל המידע והנושאים שצרפתי, כך תשכילי ותצליחי
(תעברי על הכל - גם עם לרגע נראה שזה לא כל כך רלוונטי)
------------------------------------------------------------------
>באפשרותך לברר יותר לעומק בנוגע לזכויותייך, במוקד :
לפניות בנושא סוגיות ייחודיות לנשים ואפליה מגדרית, עומד לרשותך
קו פניות במדור פרט / יוהל"ן (יועצת הרמטכ"ל לענייני חיילות )

>תא"ל יהודית גריסרו יועצת הרמטכ"ל לענייני חיילות

מטכ"לי: 0302-9034/8
אזרחי: 03-5699034/8
ניתן לפנות גם בכתב לפקס שמספרו:
מטכ"לי: 0302-9444
אזרחי: 03-5699444

((ה"קו הפתוח", 24 שעות ביממה בטלפון מטכ"לי: 0302-1000,
טלפון אזרחי: 03-5691000 ))
------------------------------------------------------------------
באפשרותך לברר בנוגע לזכויותייך, במוקד :
> קצינת פניות הציבור (קפ"צ) 03-5691000
------------------------------------------------------------------
>והיה וחלילה הנושא מסתבך מול מפקדייך :

>יש באפשרותך לשוחח עם קצין בנציבות הקבילות ולהתייעץ, אם הנושא עליו מלינים מהווה עילה לקבילה ואם הוא מצוי בתחום סמכות טיפולו של הנציב. לשם כך עומד לרשותך קו פתוח כמפורט:
טלפון אזרחי: 03-6977433
בכל יום בין השעות 17.30 : 20.00
יום ו´ בין השעות 8.00 : 13.00

>נציב קבילות החיילים
ת"ד 7052 תל אביב 64734
או 01008 :דואר צבאי
פקס 03-6977135
טל´ ענף הפניות 03-6977374

חשוב לדעת !
זכותך לפנות בקבילה אל הנציב במישרין וללא התחשבות בדרגתך או בדרגתו או במעמדו של הנקבל. אינך חייב ליידע את מפקדיך או לקבל אישורם להגשת הקבילה. יצוין עם זאת שהמפקדים הם הממונים על הטיפול בפרט. הנך רשאי לפנות ולהעלות בקשות ותלונות בפני מפקדיך הישירים והמפקדים הממונים. פניה למפקד עשויה להביא לפיתרון מהיר של בעייתך.
------------------------------------------------------------------

>הגשת קובלנה למפקדי היחידה (פ"מ 33.0301)

1)כל חייל היודע כי חייל אחר, אשר נגדו אין הוא מוסמך להגיש תלונה, עבר עבירה, רשאי להגיש נגדו קובלנה למפקדי היחידה. קובלנה כאמור ניתן להגיש גם כנגד מפקד, אם החייל סבור שנהג כלפיו שלא כשורה.
2)הקובלנה תוגש במכתב, בצינורות הפיקוד הרגילים, למפקד היחידה של החייל נגדו הוגשה הקובלנה.
3)מפקד שקיבל קובלנה, חייב להעבירה למפקד היחידה בתוך 72 שעות.
4)לא הועברה הקובלנה למפקד היחידה, רשאי החייל לפנות למפקד היחידה במישרין.
------------------------------------------------------------------

באפשרותך לברר גם :

>במדור הפיקוח על הדין המשמעתי במפקדת הפרקליט הצבאי הראשי
על פי חוק השיפוט הצבאי התשט"ו-1955, סמכות הפיקוח על הדין המשמעתי בצבא נתונה לפרקליט הצבאי הראשי..

בתלונה או שאלה בקשר להליכי דין משמעתי וסמכות השיפוט, ניתן לפנות אל מדור הפיקוח על הדין המשמעתי בפרקליטות הצבאית
טלפון: 03-9573069 פקס: 03-9573077
------------------------------------------------------------------
רכזת תנאי שירות

טלפון: 03-7377938
פקס: 03-7377530
------------------------------------------------------------------
באפשרותך להתלונן ולהעזר (בשל הזלזול מצד מפקדייך :

בכתבת לענייני צבא : (שיחה אחת והנושא יעבור לטיפול )

כרמלה מנשה (צבא ובטחון, קול ישראל)
מקווה שזה לא השתנה 5209887 050
------------------------------------------------------------------
> תמיד טוב שיהיה - מודיעין צבאי 035691114
------------------------------------------------------------------

>אני מצרף לך את פקודת מטכל 35.0807 ( בנושא :
בקשת העבודה קרוב לבית (קל"ב) - חיילים בשירות חובה

כללי :

1. לצורך פקודה זו:-
א. חייל - חוגר(ת) בשירות חובה.
ב. רשות מאשרת -
1) קשל"ר (או מי שהוסמך על ידו).
2) ראש מינהל גיוס - לגבי מיועדים לשירות ביטחון (להלן - מלש"ב).
תוקף סעיף משנה ב´ 3) עד 5) מה25- מאי 88
3) מפקדי לשכות גיוס - לגבי מיועדים לשירות ביטחון, שהם בנים או בנות למשפחות שכולות ולגבי בנות יחידות.
4) מפקד בקו"ם - לגבי חיילים הנמצאים בסמכויות התגבורת שבאחריות בקו"ם.
5) ראש מקא"ם - לגבי החיילים בסמכות מקא"ם.
2. חייל, המבקש לשרת בקרבת ביתו מטעמים אישיים או מטעמי סעד, יגיש בקשה למפקד יחידתו ע"ג טופס 55, ב4- העתקים.
3. בקשות לשינוי שיבוץ, שאינן בקשות לשיבוץ קל"ב, יטופלו לפי פ"מ 31.0308.

מדדים לקביעת זכאות לאישור שירות קל"ב :

4. זכאות לאישור שירות קל"ב תיבדק בהתאם למדדים הר"מ:-
א. למלש"ב יאושר מראש שירות קל"ב, אם ברור, שללא ההטבות הנובעות מכך לפי פקודה זו לא יוכל לתפקד באופן תקין בצה"ל.
ב. לחייל יאושר שירות קל"ב, אם קיים ספק, כי יוכל להמשיך ולשרת באופן תקין בצה"ל ללא אישור זה.
ג. לחייל מקא"ם יאושר שירות קל"ב, אם טובת הפרט ומצבו מחייבים זאת.
5. זכאות לאישור שירות קל"ב תאושר בגלל אחת מהסיבות הר"מ:-
א. סיבות רפואיות -
כאשר רע"ן מיון רפואי או רופא פסיכיאטרי במקרפ"ר יציין במפורש, כי החייל חייב ללון בביתו בגלל מחלתו או בגלל ליקויים גופניים.
ב. סיבות משפחתיות -
1) אם המצב בבית מחייב את הימצאותו של החייל בבית מספר פעמים בשבוע.
2) אם החייל הוא בן או בת למשפחה שכולה.
3) אם מדובר בחיילת, שהינה בת יחידה להוריה.
4) בהתקיים סיבות אישיות חמורות.

שלבי הטיפול בבקשות ואישורו :

6. משך הטיפול הכולל בבקשת חוגר בשירות חובה, שהוגשה ע"ג טופס 55, לא יעלה על 45 יום ממועד הגשת הבקשה למפקד היחידה ועד קבלת החלטת הרשות המאשרת.
7. בנסיבות שבהן הבקשה דחופה במיוחד, תועבר הבקשה, ללא שהיות, בכל שלבי הטיפול בה (לדוגמה: בקשה הנובעת ממקרה אסון במשפחת החייל).
8. טופס 55, שהטיפול בו בידי אחד מהגורמים המפורטים בפקודה זו הסתיים, יועבר, בו ביום, להמשך הטיפול.

הטיפול ביחידה :

9. בקשת קל"ב תוגש ע"י החייל באמצעות קצין תנאי שירות או רכזת תנאי שירות ביחידתו (לצורך פקודה זו - רכזת ת"ש), בצירוף אישורים וראיות, שעליהם מסתמכת בקשתו, (עותק מהבקשה יימסר לחייל לאחר שימולא כנדרש).
10. רכזת ת"ש תערוך ביקור בבית החייל ותרשום דו"ח ביקור בית ממצה ע"ג טופס 54.
11. טופס 55, על כל העתקיו (מלבד ההעתק הנוסף שניתן לחייל) האישורים ודו"ח ביקור בית יועברו להמלצת מפקד היחידה.
12. מפקד היחידה יבדוק, אם הבעיה שהוצגה מצדיקה העברה קל"ב, ויפעל בהתאם למפורט להלן:-
א. אם הבקשה מוצדקת, יבחן מפקד היחידה אפשרות לשבץ את החייל במסגרת יחידתו בהתאם לאופי הבקשה.
ב. אם מצא אפשרות להעביר את החייל קל"ב במסגרת היחידה, יציין זאת ע"ג הטופס ויעבירו למדור בקשות פרט חובה במקשל"ר לבדיקת זכאות לשירות קל"ב.
ג. אם לא יוכל מפקד היחידה למצוא פתרון לבעיה במסגרת יחידתו, או שאינו רואה הצדקה לאישור הבקשה, יציין את המלצתו ע"ג הטופס ויעבירו באמצעות רכזת ת"ש למפקדה ממונה שלב א´.
13. רכזת ת"ש תציין בכרטיס תנאי שירות (טופס 408) וביומן מעקב תנאי שירות (טופס 409) את עובדת הגשת הטופס.
14. משך הטיפול ביחידה לא יעלה על 10 ימים, ממועד הגשת הבקשה.
15. רכזת ת"ש תציין בטפסים 408 ו409- כל תשובה, שנתקבלה ביחידה בקשר לבקשה, תעבירה לידיעת החייל ותתייקה בתיק תנאי שירות (טופס 408-1).

הפעולות במפקדה הממונה :

16. מפקדה ממונה שלב א´, המקבלת בקשה כנ"ל, תבדוק את הבקשה ותנסה למצוא פתרון לבעיית החייל במסגרתה.
17. אם באפשרותה לפתור את הבעיה בתחום סמכותה, תשבץ את החייל, תציין זאת ע"ג הטופס ותעבירו למדור בקשות פרט סדיר במקשל"ר, לבדיקת זכאות לשירות קל"ב.
18. אם לא ניתן לפתור את הבעיה במסגרתה, או שאינה רואה הצדקה לאשר את הבקשה, תציין מפקדה ממונה שלב א´ את המלצתה ע"ג הטופס ותעבירו למפקדה ממונה שלב ב´.
19. מפקדה ממונה שלב ב´ תפעל כמו מפקדה ממונה שלב א´; במקרה של דחיית הבקשה תועבר הבקשה למפקדה ממונה שלב ג´.
20. מפקדה ממונה שלב ג´, המקבלת בקשה כנ"ל, תפעל כמו מפקדה ממונה שלב א´ ו-ב´.
21. אם אין מפקדה ממונה שלב א´, ב´ או ג´, לפי העניין, תועבר הבקשה ישירות למקשל"ר - מדור בקשות פרט חובה, לבדיקת זכאות לשירות קל"ב.
22. משך הטיפול במפקדה ממונה לא יעלה על 7 ימים ממועד קבלת הבקשה.
23. כל החלטה, שניתנת ע"י מפקדה ממונה, תועבר לידיעה ליחידת החייל.

הפעולות במקשל"ר :

24. המתקבל במקשל"ר - מדור בקשות פרט חובה טופס 55 כנ"ל, יפעל ראש המדור, כמפורט להלן:-
א. יבדוק את הבקשה, תוך התייעצות עם גורמים מומחים (לדוגמה: רע"ן מיון רפואי, רמ"ח בריאות הנפש, יועץ חקלאי).
ב. יחליט, אם יש צורך בחקירה נוספת. אם יש צורך בחקירה כזו, יעביר את הבקשה לחקירת קצין העיר המתאים.
ג. ינהל מעקב אחר הבקשה.
ד. יעביר את הבקשה לרשות המאשרת, לאישורה או לדחייתה.
ה. החלטת הרשות המאשרת תינתן, תוך 14 ימים ממועד קבלת הבקשה; מקרים חריגים, שלגביהם קיים צורך באיסוף אינפורמציה ואסמכתאות - מוסמכת הרשות המאשרת לאשר טיפול ממושך יותר בהם.
ו. מדור בקשות פרט חובה יעביר את התשובה ליחידת החייל, בצירוף העתקים למפקדות ממונות; אם התשובה חיובית, יזין אינדיקציה מתאימה למחשב.
ז. אישור לשירות קל"ב יוזן למחשב למשך כל תקופת השירות של החייל או לתקופה קצרה יותר, לפי שיקול דעתה של הרשות המאשרת.
ח. מדור בקשות פרט חובה יעקוב אחר ביצוע הוראותיו בנושא שיבוץ קל"ב.

טיפול בבקשות חיילי מקא"ם :

25. בסמכות ראש מקא"ם לאשר ולהזין אישור לשירות קל"ב לחיילים הנמצאים בסמכותו.
26. מפקד יחידה, אשר הוגשה לו בקשת קל"ב ע"י חייל מקא"ם ולאחר שסיים את הטיפול בבקשה במסגרת היחידה, לא יעבירה למפקדה ממונה אלא לראש מקא"ם.

הטיפול בבקשות חייל בקו"ם :

27. בסמכות מפקד בקו"ם לאשר ולהזין קל"ב לחיילים הנמצאים בסמכויות תגבורת שבאחריות בקו"ם.
הטיפול בבקשות של חיילות
28. בקשות העברה של חיילות יועברו לרשות המאשרת, רק לאחר קבלת המלצה של קצינת ח"ן פיקודית, חילית או זרועית. המלצה זו תינתן בפרק זמן המוקצב לפיקוד, חיל או זרוע.
29. בקשות העברה של חיילות מקא"ם ויח"ס יועברו לרשות המאשרת, רק לאחר קבלת המלצה של קצינת הח"ן הראשית.

הטיפול בבקשות מלש"ב :

30. בקשות מלש"ב לשירות קל"ב יוגשו על טופס 7304 בלשכת הגיוס. נוהל הטיפול בבקשות מלש"ב מפורט בהק"א ק31-03-06-.

בקשות חוזרות :

31. חייל רשאי להגיש בקשה חוזרת לקל"ב, אם השתנו נתוני היסוד של הבקשה, או אם יש בידו מסמכים נוספים, שלא היו בידו בעת הגשת הבקשה הראשונה. נוהל הגשת בקשה חוזרת והטיפול בה יהיה כנוהל הנהוג לגבי בקשה ראשונה.

הפעולות בקצין העיר :

32. קצין העיר, המקבל ממדור פרט חובה בקשה לחקירת בית, יבצע את החקירה ויחזירה ע"ג טופס 54, ב2- העתקים, בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ7- ימים מיום קבלת הבקשה.

חידוש זכאות :

33. ממכ"א יפיק דו"חות לגבי החיילים, שזכאותם לשירות קל"ב מסתיימת כחודשיים לפני תום הזכאות, ויעבירם למדור בקשות פרט סדיר (ולראש מקא"ם-לגבי חיילי מקא"ם), תוך ציון פרטי החייל, יחידתו ומועד תום הזכאות.
34. יחידת החייל תפעל לחידוש הזכאות, אם לא השתנו הנסיבות, לפיהן זוכה החייל בעבר בשירות קל"ב, ע"י הגשת טופס 55 מחודש בהתאם לאמור בפקודה זו.

ההטבות הנובעות ממעמד קל"ב :

35. חייל שאושרה זכאותו לאישור שירות קל"ב, יהנה מהזכויות הר"מ:-
א. שיבוץ ביחידה החונה במרחק של עד 60 ק"מ מביתו.
ב. בנוסף לאמור בסעיף משנה א´ לעיל:-
1) אם אושר שירות קל"ב מסיבות רפואיות - לינה בבית עפ"י רופא.
2) אם אושר שירות קל"ב מסיבות משפחתיות - לינה בבית 3 פעמים בשבוע. בסמכות הרשות המאשרת להורות על לינה בבית למספר ימים נוסף.
ג. החייל יזוכה בהחזר הוצאות נסיעה לביתו ובחזרה למקום השירות, כאמור בפ"מ 35.0301.

מימוש הזכאות לקל"ב :

36. מימוש הזכאות לשירות קל"ב יתחיל רק לאחר סיום הכשרת החייל למקצוע צבאי; במשך זמן שהיית החייל בקורס יורה מפקד בקו"ם את מפקד היחידה להתחשב בחייל, במידת האפשר.
37. מימוש הזכאות לקל"ב לחיילים, שאינם נמצאים בתקופת הכשרה למקצוע צבאי:-
א. בשעת רגיעה - היחידה תבצע את ההעברה לשירות קל"ב תוך 30 יום ממועד מתן ההחלטה ע"י הרשות המאשרת, או מיידית, אם הרשות המאשרת החליטה כך.
ב. בשעת חירום - מותנה במצב הכוננות.
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
>אני מצרף לך את פקודת מטכל 35.0822 ( בנושא :

חיילים בשירות חובה,טיפול בראיונות, בבקשות ובפניות, איתור בעיות פרט

כללי :

1. מפקד יחידה, מפקד יחידת משנה וכל מפקד בדרגת רב"ט, לפחות, שכפופים לו חיילים, אחראי ליזום פעולות לאיתור בעיות פרט ומצוקות חיילים, לטפל בהן בדחיפות ולהסתייע במפקדיו ובבעלי תפקידים מקצועיים ביחידה.
2. הפקודה קובעת את חובותיו של המפקד בנושא ראיונות חיילים וטיפול בבעיות פרט.
3. הפקודה קובעת את זכויות החייל בנוגע לפנייה למפקדו ולרשויות הצבא.

איתור בעיות פרט :

4. מפקד היחידה יפעיל את השליש, את קצין הניהול, את קצינת הת"ש, את קצין החינוך, את קצינת הח"ן, את רופא היחידה, את הפסיכולוג הצבאי, את הקב"ן, את הרב הצבאי ואת כל מפקדי יחידות המשנה על מנת לאתר כל סימן מצוקה של הפרט.
5. על המפקדים לראיין, אחת ל3- חודשים, את החיילים האלה:-
א. בעלי כושר בריאותי עם סעיפי ליקוי נפשי.
ב. בעלי ציון קושי הסתגלות.
ג. עולים חדשים.
ד. חיילים בודדים.
ה. חיילים, שברשותם אישורים להקלות ולהטבות בתנאי השירות (קל"ב, בן יחיד, בן למשפחה שכולה).
ו. חיילי מקא"ם וחיילות הגיוס המיוחד.
6. כל מפקד או בעל תפקיד, שהוזכרו לעיל, אשר איתרו סימן של מצוקה, יביאו את הנושא לידיעת מפקד היחידה או מפקד ממונה שדרגתו לפי תקן סרן, לפחות, וזה ישקול ויחליט לגבי המשך הטיפול בחייל.
7. בכל מקרה יזומן החייל, בתוך יממה ממועד הבאת המקרה לידיעת מפקד היחידה, לראיון אישי אצל מפקד היחידה או אצל סגנו או אצל בעל תפקיד בדרגת קצין, שייקבע לכך ע"י מפקד היחידה.

ראיונות אישיים :

כללי
8. לגבי כל חייל שירואיין יוצא סיכום ראיון בכתב. סיכום הראיון יתויק בתיק ראיונות ביחידה, והעתק נוסף יתויק במעטפת המסמכים של החייל.

יוזמת החייל :

9. כל חייל רשאי ליזום ראיון אישי עם מפקד יחידתו, עם סגנו או עם קצין שייקבע לכך, אשר יקיימו מדיניות "דלת פתוחה" כמפורט להלן:-
א. חייל, שיפנה בע"פ או בכתב בבקשה לראיון אישי, יזומן לראיון לא יאוחר מ48- שעות ממועד פנייתו.
ב. במקרים שאותרו סימני מצוקה יתקבל החייל לראיון באופן מיידי.
ג. חיילים, הנמצאים בהכשרה בסיסית, זכאים אף הם לראיון כמפורט.

מפקד לצורך סעיף זה - מפקד פלוגה או מפקד במסגרת הדרכה מקבילה.

יוזמת מפקדים :

10. כל מפקד יחידה או מפקד ממונה, שדרגתו לפי תקן סרן, לפחות, יקיים ראיונות אישיים עם חייליו, כפי שיפורט בפקודות הקבע של היחידה, ובמקרים האלה:-
א. עם קבלת החייל ליחידה.
ב. עם שובו של החייל מקורס.
ג. כאשר סיים החייל לרצות עונש מחבוש או עונש מאסר.
ד. כאשר שוחרר החייל בתום אשפוז.
ה. כאשר חזר החייל מחופשה מיוחדת, שנמשכה 30 יום או יותר.
ו. כאשר חזר החייל מחופשת אבל.

ראיון במקרים המפורטים לעיל ייערך לא יאוחר מ7- ימים מיום חזרת החייל ליחידה.
11. בבסיס טירונות ובהכשרה ראשונית ירואיין החייל ע"י מ"מ או מ"פ, מייד, ולא יאוחר מ48- שעות מעת הגעתו לבסיס.
12. הראיונות נועדו להקשיב לחייל, לאבחן מקרים חריגים, לשמוע את דרישותיו ואת ציפיותיו, לאתר בעיות ביחסי אנוש ולהורות על הטיפול המתאים.
13. אם הראיון האישי יתקיים בנוכחות מפקד נוסף למפקד המראיין, לא תהיה דרגתו נמוכה מזו של המרואיין.
14. תמצית הראיון תירשם ותיגנז בתיק מיוחד, שינוהל עפ"י סדר א"ב של שם המשפחה במשרדו של מפקד היחידה, במשרדו של השליש או במשרדו של קצין הניהול.
15. החייל זכאי לקבל העתק של סיכום הראיון, מאושר בחתימת המפקד, השליש או קצין הניהול.
16. עיקרי הראיון יופצו לידיעת בעלי תפקידים ביחידה בסיווג אמון "אישי". אם הדברים דורשים טיפול, יוודא המפקד שהפעולות, שהורה לבצע, אכן בוצעו.

ראיונות חתך :

17. כל מפקד יחידה יקיים ראיונות תקופתיים עם מספר חיילים מיחידתו, כפי שנקבע בפקודות הקבע של היחידה.

שיחות חתך :

18. כל מפקד יקיים, אחת לחודש, שיחת חתך עם חיילי היחידה.
19. במסגרות הדרכה יקוימו שיחות חתך אחת לשבוע.
20. שיחת החתך תקוים באווירה נינוחה, במסגרת של דיון, שאלות ותשובות, ומטרתה זהה למטרת הראיונות האישיים.
21. בתום שיחת חתך יורה המפקד על ביצוע פעולות, המתחייבות מלקחי שיחתו, ויוודא את ביצוען.

שיחת מפקד :

22. מפקד ברמת רס"ן, לפחות, יקיים שיחה קבוצתית עם חיילי היחידה אחת ל3- חודשים, לפחות (בקורס או בהכשרה - אחת לחודש ,לפחות).
23. מטרת השיחה לתת מידע על הנעשה ביחידה ועל תכניות פעילותה בעתיד הקרוב, לשנן ולרענן פקודות והוראות בנושא זכויות החייל וחובותיו, להצביע על בעלי התפקידים והדרכים, שנועדו לתמוך בחיילים ולהשיב לשאלות החיילים.
24. כל העולה משיחת מפקד והדורש פעולה יופץ בכתב מטעם המפקד לבעלי התפקידים המתאימים; המפקד יעקוב אחר ביצוע ההוראות.

תיבת פניות :

25. בכל יחידות צה"ל תוצב תיבה, ובאמצעותה יוכלו חיילי היחידה לפנות בכתב למפקד היחידה, שלא באמצעות מפקדם הישיר.
26. התיבה תהיה נעולה ותיקבע בסמוך, ככל האפשר, למשרד מפקדת היחידה.
27. התיבה תרוקן פעם ביום, לפחות, בשעה שתיקבע ע"י מפקדת היחידה ותצוין על התיבה.
28. מפקד היחידה ימנה אחד מחייליו להיות אחראי על הרקת התיבה. תוכנה יושם בשקית ויובא במישרין ע"י החייל ללשכת המפקד.
29. האמור בפקודה אינו פוגע בזכותו של חייל לפנות למפקדיו בצינורות הפיקוד המקובלים, בהתאם לאמור בפקודה זו.

טיפול בבקשות הפרט :

30. כל פנייה של חייל למפקדו, בכתב או בעל-פה, תיעשה ע"י החייל עצמו ובשמו.
31. פנייה משותפת של שני חיילים או יותר אסורה, גם אם העניין נוגע למספר חיילים.
32. מפקד היחידה יאשר לחייל, בכתב, את קבלת הפנייה.
33. פקודה זו אינה חלה על בקשות בנושאים, שנקבע להם נוהל אחר בהוראות הצבא.

פנייה ישירה למפקד :

34. כל חייל רשאי לפנות בכל בקשה למפקדו הישיר בכתב או בעל-פה.
א. אם תשובת המפקד הישיר אינה מניחה את דעתו של החייל, או אם חלפו 24 שעות ממועד הגשת הבקשה, והמפקד הישיר לא השיב לפנייה, רשאי החייל להפנות את בקשתו בכתב למפקד הממונה על המפקד הישיר.
ב. במקרים דחופים במיוחד רשאי החייל לפנות למפקד הממונה על מפקדו הישיר לפני מועד תום 24 השעות, כדי שהבקשה תטופל בדחיפות.
35. פנייה למפקד הממונה תיעשה באמצעות המפקד הישיר, וזה יעביר את בקשת החייל למפקד הממונה. עם קבלת הבקשה יאשר המפקד הממונה את קבלתה בכתב לחייל.
36. אם החייל המבקש לא קיבל הודעה מהמפקד הממונה, בתוך 3 ימים מיום שהגיש את הבקשה למפקדו הישיר, שהבקשה הגיעה אליו - רשאי החייל לפנות בכתב, במישרין, למפקד הממונה על מפקדו הישיר.
37. אם תשובת המפקד הממונה אינה מניחה את דעתו של החייל, או אם המפקד הממונה לא השיב כלל על בקשת החייל בתוך 3 ימים, רשאי החייל לפנות בבקשה בכתב למפקד בדרגה גבוהה יותר וכן הלאה, עד לראש המטה הכללי. פנייה כנ"ל חייבת להיעשות בהתאם לנוהל, שפורט לעיל.

פנייה ישירה לרשויות הפרט :

38. רשות מטפלת - רשות המטפלת בנושאי פרט, כגון: מפקדה ממונה, מקשל"ר, אכ"א-פרט, מפקד בקו"ם או ראש מקא"ם, לפי המקרה.
39. חייל, שהגיש בקשת העברה, בקשה לשיבוץ קל"ב, בקשה להכרה כחייל בודד, בקשה לקבלת תמיכה משפחתית או בקשה אחרת בנושאי פרט (להלן - הבקשה), רשאי לפנות ישירות לרשות המטפלת בבקשה שהגיש, אם פנייתו לא נענתה בתוך פרק הזמן שנקבע בפקודות כמשך טיפול מרבי בבקשה, או בתוך 45 יום ממועד הבקשה - אם לא נקבע פרק זמן מרבי לטיפול בבקשה מסוג זה.
40. החייל יצרף לפנייתו הישירה העתק מבקשתו המקורית וכן את המסמכים שהציג ויפרט שוב, בקצרה, את הבעיה.
41. רשות מטפלת שקיבלה פנייה ישירה כאמור תסיים את הטיפול בה על סמך הפנייה ועפ"י חומר קודם שיאותר על ידה. הרשות המטפלת תודיע את החלטתה לחייל הפונה ולידיעת מפקדיו בתוך 21 יום ממועד קבלת הפנייה.

ראיונות של חיילות ע"י סגל ח"ן - נוהל :

42. חיילות רשאיות לפנות גם בצינורות הח"ן עד קצינת הח"ן הראשית, וכן רשאיות לפנות, בכתב, ישירות לקצינת הח"ן הפיקודית, לקצינת הח"ן החילית או לקצינת הח"ן הראשית.
43. קצינות הח"ן ברמות השונות רשאיות לראיין, ביוזמתן, חיילות שבתחום אחריותן.
44. מפקד אינו רשאי למנוע מחיילת לפנות אל קצינת ח"ן, ואף אינו רשאי לדרוש ממנה פרטים על סיבת הפנייה.
45. בקשה לראיון עם קצינת הח"ן הפיקודית או עם קצינת הח"ן החילית תוגש ע"י החיילת בכתב או בע"פ באמצעות קצינת הח"ן היחידתית או באמצעות קצינת הח"ן המרחבית, וזו תתאם את מועד הראיון בידיעת מפקד היחידה.
46. חיילת, המבקשת ראיון עם קצינת הח"ן הראשית, תגיש את הבקשה בכתב לקצינת הח"ן היחידתית או לקצינת הח"ן המרחבית. הבקשה תועבר לקצינת הח"ן הראשית באמצעות קצינת הח"ן הפיקודית או באמצעות קצינת הח"ן החילית. מועד הראיון אצל קצינת הח"ן הראשית יתואם ע"י קצינת הח"ן הפיקודית או ע"י קצינת הח"ן החילית ויובא לידיעת מפקד היחידה באמצעות קצינת הח"ן היחידתית או באמצעות קצינת הח"ן המרחבית.
47. קצינת ח"ן במפקדה הממונה, הרוצה לראיין חיילת ביוזמתה, תתאם את מועד הראיון עם יחידת החיילת.
48. נוהל טיפול בחיילת, שנפגעה על רקע מיני - כמפורט בפ"מ 33.0145.
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------

פקודות מטכל 33.0201 שעות פעילות במפקדות צה"ל ובמתקניו

שעות פעילות שגרתיות :

2. במצב כוננות רגיל, יפעלו מפקדות צה"ל ומתקניו בהרכבם המלא, בין השעות 17:30-08:00 - בימים א-ה, ובין השעות 13:00-08:00 - בערבי חגים שאינם ימי ו. בערב יום הכיפורים תסתיים הפעילות השגרתית בשעה 10:00.
3. בין השעות 14:00-12:00 תתקיים הפסקת צהריים בת חצי שעה, לפי לוח זמנים שייקבע על ידי המפקד הממונה. בעת הפסקת הצהריים, יאכלו חיילי היחידה במחזורים, באופן שהיחידה לא תפסיק את עבודתה.
4. בערבי חגים שבהם מסתיימת הפעילות בהרכב מלא בשעה 13:00 לא תתקיים הפסקת צהריים כנ"ל.
5. בכול עת בה מפקדות צה"ל ומתקניו אינם פועלים בהרכבם המלא, תקוים תורנות מתאימה שתאפשר הפעלת המפקדה או המתקן בהתאם לצורכי מצבי כוננות בצה"ל. שעות התורנות ואופיה ייקבעו על ידי מפקדות הפיקוד, מפקדות הזרוע או מפקדות החיל, ביחידות הכפופות להם פיקודית. לגבי מתקני מטכ"ל, יורו ראשי אגפים, מפקדי זרועות או קציני חיל ראשיים הוראות להבטחת הכוננות הדרושה למתקן במסגרת התורנות, הנקבעת על ידי מפקדת הפיקוד, או בנוסף לה, לפי הצורך.
6. אין הוראות פקודה זו גורעות מסמכותם של אלה:
א. מפקד מוסמך להפעיל את יחידתו בהרכב מלא או חלקי, או להטיל תפקידים על פקודיו, בהתאם לצורך, בשעות שלאחר שעות הפעילות הרגילות. סמכות זו כוללת אף הטלת תפקידים חד פעמיים על חיילים בשירות קבע בימי ו, או חיובם להשתתף בהכשרה הנערכת במשך השבוע, לרבות בימי ו.
ב. מפקד מתקן בסיסי מוסמך להקדים את התחלת הפעילות לשעה 07:00, ובתנאי שהפעילות לא תסתיים לפני השעה 17:30.
ג. מפקד זרוע, אלוף פיקוד או ראש אגף במטה הכללי מוסמכים להקדים את מועד התחלת הפעילות ואת מועד סיומה בשעה אחת, ביחידות הכפופות להם פיקודית.
ד. מפקד יחידה מוסמך לקצר את שעות הפעילות של חייל פלוני, או להקדים את מועד תחילת פעילותו ואת מועד סיומה בשעה אחת, וזאת אם קיבל המלצה של רופא או של קצינת ת"ש לכך, או כשניתן היתר לכך בפקודות הצבא. הקיצור או ההקדמה, כאמור, ייבחנו מחדש כל שלושה חודשים.
ה. מפקד יחידה שבה מועסקים עובדי צה"ל, ושמופעלת בה מערכת ממוחשבת לאיסוף נתונים לצורך שליטה ובקרה על תעסוקת העובדים ועל תהליכי הייצור, רשאי, באישור המפקדה הממונה, לחייב את עובדי צה"ל המועסקים ביחידתו ואת חיילי יחידתו להשתמש במערכת האמורה, באופן שייקבע באותו אישור.
7. קצין חיל ראשי, מפקד מרכז או מפקד יחידה הכפופה לרמטכ"ל, המבקשים לשנות את שעות הפעילות ביחידות הכפופות להם פיקודית, יפנו לסגן הרמטכ"ל לשם קבלת אישור לכך.
8. הוראות פקודה זו אינן חלות על יחידות או על חלקי יחידות שבהן מתנהלת הפעילות במשמרות. כמו כן, אין הן חלות על שעות הפעילות ביחידות ובעוצבות קרביות.
9. חיילות בשירות קבע שהן אמהות לילדים ישוחררו כמפורט בפ"מ 36.0406.

פעילות ביום ו :

10. יום ו לא ייכלל במסגרת ימי הפעילות השגרתיים בצה"ל, במצב כוננות רגיל, לגבי חיילים בשירות קבע.
תוקף סעיף 11 מה- 28 במארס 99
11. לגבי חיילים בשירות חובה ובשירות מילואים, יהיה גם יום ו יום פעילות שגרתי, אולם מפקדו של חייל, כאמור, רשאי, אם צורכי המערכת מאפשרים זאת, לאשר לו יום פנוי ביום ו, שלא על חשבון רגילה, לפי פ"מ 35.0402.
------------------------------------------------------------------
עוד אפשרות, שהמשפחה תתערב ותשלח בקשה/תלונה למשרד
פניות הציבור במשרד הבטחון לקבלת מידע בנוגע למעמדך וזכויותייך
בהתאם לתפקידך :

היחידה לפניות ותלונות הציבור 03-6975540 03-6975423
פקס 03-6976711 הקריה, תל אביב 64734
pniot@mod.gov.il
-------------------------------
מוזיאון הפלמ"ח רח´ חיים לבנון 10 רמת אביב, תל - אביב.
מנהל מוזיאון הפלמ"ח - זאב לכיש
טלפון: 03-6436393 פקס: 03-6436964
דוא"ל : palmach_museum@mailto.mod
דוא"ל : palmach_museum@mailto.mod.gov.il
-------------------------------
מען למכתבים: מוזיאון הפלמ"ח, יחידת המוזיאונים של משרד הביטחון, ת.ד. 952 קרית-אונו 55108.

------------------------------------------------------------------

>והיה ויש מספר טל´ שגוי בפרטים שציינתי, אני מתנצל מראש

>ועוד דבר, על תתני שיזלזלו בך, תדאגי לזכויותייך גם עם את
- צריכה להיות קצת יותר קשוחה עקשנית ומאיימת במימוש צעדייך..

מקוה שעזרתי קצת
>בהצלחה<





21:31 | 29/1/2009  שינוי שעות עבודה - שי     
02:59 | 31/1/2009    לשאלתך - 4U    
00:32 | 2/1/2009       תודה - שי