נשלחה על ידי:
4U
נושא: לשאלתך
בתאריך: 4/12/2010 01:05
|
|
|
תוכן ההודעה:
>בהמשך לפנייתך, אני מצרף לעזרתך מידע ואפשרויות ברור, לשיקולך:
----------------------------------------------------------------------
ראשית תרשה לי לתת לך עצה, לברוח מהצבא זה ממש לא הפתרון
אתה תסבך את עצמך פעמיים, תהיה בלחץ כפליים, ותפגע יותר בתדמית שלך.
----------------------------------------------------------------------
תעבור בסבלנות על כל מה שצרפתי לך ותחליט מה נכון לעשות קודם
----------------------------------------------------------------------
נתחיל בשאלות כחומר למחשבה (כאמור, אין צורך שתשיב על השאלות)
1.
*למה הבנק לא יכול היה לתת לך את המסמכים שבקשת עבור הצבא
* זה עולה כסף * זה חסוי * זה לא מתפקידם * הבקשה ממשקית ת"ש לא מספיקה.
* לא אתה זה שצריך לדרוש ישירות את המסמכים
* מה היה כל כך חריג בבקשה לבנק
* מי דחה את הבקשה שלך
* האם פנית גם לסגן ולמנהל
* האם ניסת יותר מפעם אחת
* האם יש בידך רישום תיעוד: למי פנית, שעה, טל הסניף, תגובת הסגן/המנהל, תגובת הפקיד.
> האם המשקית ת"ש הוציא מטעמה מכתב/פקס בקשה לבנק אודות נחיצות המסמכים
> פנייה בכתב חשובה מאוד היא מחייבת את הצד השני במתן תגובה
> יכול להיות שהפנייה לבנק בכתב תעזור לשנות את החלטת הבנק- ובכל מקרה זה חשוב לקבל מהבנק תשובה בנוגע לעמדתם - זה יציג אותך בהמשך כמי שמנסה לשפר את המצב מול הבנק. לכן על תיתן לבנק למנוע ממך את מימוש זכויותיך.
-
>מה עמדת המפקד הישיר שלך,בקש ראיון איתו ותסביר שחשוב שיעזור
לך ויקדם את הנושא, אתה לא רוצה להסתבך עם הבנק, ולא רוצה שזה יפריע לך במהלך השרות.
-
גש שוב לבנק שלך פנה לפקיד/ה, לא הלך פנה לסגן ולמנהל ובכל אותו הזמן הקלט אותם
------------------------------------------------------------------------
2.פנה לקצינת פניות הציבור : משרד פניות הציבור מסייע לציבור במתן
מענה בכל הקשור לשרותו של החייל בצה"ל או בכל תחום אשר באחריות הצבא. לרשות הציבור הרחב עומד "קו פתוח" - מענה טלפוני הפועל 24 שעות ביממה. מטרתו הינה סיוע לפניות דחופות שאינן סובלות דיחוי, כגון מצוקה על רקע נפשי, שלילת זכויות של חייל או אירועים הדורשים התערבות מיידית. דרכי תקשורת : טלפון אזרחי 03-5691000 פנייה בכתב ניתן להעביר באמצעות הפקס או הדואר .
בפקס : 03-5699400
> תבקש את עזרתם בברור עם המשקית ת"ש או המפקד מה עוד ניתן לעשות מול הבנק
> תבקש לדעת ולקבל מה הפקודות מטכ"ל אומרים במקרה כמו שלך
> תבקש לדעת העם המשקית ת"ש לא ממש פעלה לפי פ"מ
------------------------------------------------------------------------
3. תתקשר למדור הפיקוח על הדין המשמעתי ותבקש לקבל הכוונה
למשרדים הרלוונטיים המטפלים - והאפשרויות לפתרון הבעיה
ניתן לפנות בכל שאלה למדור הפיקוח על הדין המשמעתי
במפקדת הפרקליט הצבאי הראשי על פי חוק השיפוט הצבאי סמכות הפיקוח על הדין המשמעתי בצבא נתונה לפרקליט הצבאי הראשי..
-
בתלונה או שאלה בקשר להליכי דין משמעתי וסמכות השיפוט,
ניתן לפנות אל מדור הפיקוח על הדין המשמעתי בפרקליטות הצבאית
טלפון: 03-9573069 פקס: 03-9573077
------------------------------------------------------------------------
4. פנה ליחידה לפניות הציבור והפיקוח על הבנקים "בבנק ישראל טלפון 1212-200680
> תתקשר, תספר תסביר, ותדגיש את החשיבות הנחיצות והרצון שלך להביא לשינוי מהיר ושאתה מבקש בעזרתם להבין כיצד נכון לעשות כדי לקבל את האישורים עבור הצבא
-----------------------------------------------------------------------
5. הולך קשה, פנה לשיחת ייעוץ (יש להם גם עו"ד) "לאגודה לזכויות האזרח, מצורף בקישור הטלפונים והכתובות להתקשרות
http://www.acri.org.il/ZruKesher.aspx
-------------------------------------------------------------------------
6. לא ממש עזרו, פנה לנציבות תלונות הציבור במבקר המדינה
(כאן יעזרו יותר)
מצורף טלפונים כתובות ושעות קבלה, כל הפרוט בדף האתר, בדוק מה מתאים לך.
http://www.mevaker.gov.il/serve/site/ntz_contact.asp
-------------------------------------------------------------------------
7. למרות כל הניסיונות הנושא לא ממש זורם : פנה למר´ חיים הכט
ברדיו קול רגע "מדברים ברדיו" בימי א´ – ה´ בין השעות 12:00 - 14:00 עם חיים הכט טלפון: 04-676-7222. http://www.96fm.co.il/dj.asp?djId=14
-----------------------------------------------------------------------
--
8. עוד אפשרות פנה לעמותת "ידיד באיזור מגורייך שיבדקו את הנושא איתך לעומק ואת דרישות הבנק.....וגמישותם לאור שרותך הצבאי
http://www.yedid.org.il/?id=3227
-----------------------------------------------------------------------
--
9. >במידה ואתה מרגיש שלמרות הנסיונות הטיפול בנושא שלך לא מטופל כנדרש, פנה לייעוץ במוקד הנציב, ובהמשך במידה ויש צורך הגש קבילה
-
זכותך לפנות בקבילה אל הנציב במישרין וללא התחשבות בדרגתך או בדרגתו או במעמדו של הנקבל. אינך חייב ליידע את מפקדיך או לקבל אישורם להגשת הקבילה. (פ"מ 33.0336)
-
כל חייל בשירות סדיר או בשירות מילואים, הורי החייל שנפגע או קרובי משפחה אחרים מדרגה ראשונה, רשאים להגיש קבילה לנקח"ל. אם אין לחייל קרובים כאמור, הוא יכול לבקש מאדם אחר לפנות בשמו.
-
ניתן להגיש קבילה על מעשה שנתקיימו בו כל אלה:
א.המעשה פוגע בחייל במישרין או מונע ממנו זכות המגיעה לו;
ב.המעשה נוגע לסדרי השירות, לתנאי השירות או למשמעת;
ג.המעשה הוא בניגוד לחוק, בניגוד לפקודות הצבא, בניגוד למנהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתרה או אי- צדק בולט כלפי החייל.
-
יש אפשרות לשוחח עם קצין בנציבות ולהתייעץ, אם הנושא עליו מלינים מהווה עילה לקבילה ואם הוא מצוי בתחום סמכות טיפולו של הנציב.
לשם כך עומד לרשותך קו פתוח כמפורט:
-
טלפון אזרחי: 03-6977433
מטכ"לי 0399-7433
בכל יום בין השעות 17.30 : 20.00
יום ו´ בין השעות 8.00 : 12.30
-
נציב קבילות החיילים
פקס 03-6977135
טל´ ענף הפניות 03-6977374
-----------------------------------------------------------------------
10. רצוי להדפיס את דף זה, נסה להתקדם בלי לחץ, ותעדכן מה חדש
-----------------------------------------------------------------------
-
מקווה שעזרתי קצת
>בהצלחה<
|
|
|
|
|
|

|
| 01:40 | 4/11/2010 |
חובות לבנק - דניאל
|
|
| 01:05 | 4/12/2010 | לשאלתך - 4U  |
|