כתובתו של עמוד זה באינטרנט:   http://www.hakshev.co.il/item.asp?type=2&NewsID=81

מאמרים נוספים

הפרקליט הצבאי הראשי : מפקדים ממהרים לשלוח חיילים לכלא ! (10/7/2005)
מה שאנו טוענים מזה למעלה משנתיים, זכה סוף סוף לאישור רשמי. בראיון לעיתון מעריב (24.6.05) אומר הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל אביחי מנדלבליט : "...יותר מדי חיילים נכנסו לכלא ולתקופות ארוכות מדי" הוא קובע..."מפקדים זוטרים, במקום לפתור בעיות בשיחות, בטיפול פיקודי, היו מכניסים לכלא. היד היתה קלה מדי על ההדק ועדיין קלה מדי. לכן, עשינו רפורמה בדין המשמעתי. הפחתנו את סמכויות הענישה. הוצאתי לאחרונה איגרת שמחייבת הנמקה בכל מקרה שבו שולחים חייל לכלא. חייל שמגיע לכלא 4 לא מתקבל אם פסק דין לא מנומק..."
זו הפעם הראשונה שגורם כה מוסמך בצה"ל מודה כי יש מפקדים המשתמשים בסמכותם לרעה ובשררה. ומספר הערות לנו לנאמר :
פרט לעובדה שאנו סבורים שתרמנו לא מעט בפניותנו לצה"ל ובמסגרת דיונים בלשכת עורכי הדין למהפכה זו בדין המשמעתי המפחיתה  את סמכויות הענישה , הרי שמפקדים אחדים מצאו דרך לעקוף את הפחתת הענישה (לחץ כאן). נוסף על כך נעיר, כי בהתייחס לדברי הפצ"ר לעניין חובת ההנמקה בדין המשמעתי, הרי ההחלטה נובעת מהוראת בג"צ (בבג"צ פילנט) שלא הותירה ברירה בידי הפצ"ר אלא להוציא הנחיות בהתאם. יחד עם זאת, אנו מברכים את השינויים עליהם דיבר הפצ"ר ותקוותנו כי גם הפיקוח על יישומם יהיה יעיל בהרבה מזה הנהוג כיום.

תגובות:
Hey, that's the grseaett! So with ll this brain power AWHFY?
(Kazuyoshi 14/11/2015)
1.
A few years ago I'd have to pay someone for this inofrmtaion.
(Dannielle 19/2/2013)
2.
Thank God! Someone with brains sekpas!
(Marlee 26/6/2011)
3.
אני יכול להבין למה חיילים לא התגייסו לצה"ל וחבל לי שגם אני התייגסתי. המערכת כל כך מפלה ומפקד יכול לעשות מה שהוא רוצה ולשלוח לכלא חיילים שלא מגיע להם. גם ריתוק לחייל בגלל שמפקד רוצה להתנכל לו זה רק מראה כמה המערכת דפוקה.
(חובש ממורמר בתל השומר... 23/4/2009)
4.
זה בן או בת ואלף כל להרגיע כי אני חזרתי מתקופה ונשפטתי בפרקליטות ורוב החיילים נכנסים כי רע להם בבסיס למשלך שמחפשים אותם או מכות..כל מיני דברים אבל לא סתם אז אל תדברו שטויות...
(לעמיתוש 15/2/2007)
5.
החיילים בחלקם הם חלאות,פושעים,ומשקפים את החברה העבריינית בארץ,צריך לכבול אותם,לכלוא אותם ולנקוט בכל האמצעים!
(עמית 11/2/2007)
6.
זה עדיין לא עוזר הם מוצאים את הנימוק שלפי דעתם הכי נכון לגבי שליחתו של החייל לתקופת מחבוש גם אם הם יצטרכו לסלף קצת את האמת
(עדי 20/1/2007)
7.
הוסף תגובה