כתובתו של עמוד זה באינטרנט:   http://www.hakshev.co.il/item.asp?type=1&NewsID=206

ארכיון כל המקרים

חקירת מותו של מלש"ב בגיבוש קורס הטייס : מחדלים חמורים בטיפול רפואי ! (19/12/2006)

ועדת הבדיקה שהקים צה"ל לחקירת מותו של איתן שרון ז"ל שמת מ"מכת חום" תוך כדי מסע בגיבוש לפני ארבעה חודשים, הגישה ממצאיה למפקד חיל האויר. מפקד החיל ביקש השלמות נוספות. הועדה קבעה כי ניתן היה להציל את חיי הנער אילולא מחדלים חמורים בטיפול הרפואי בו בשטח. שרון ז"ל, בן ששכל אביו טייס חיל האויר בתאונת מסוק יסעור, היה במותו מלש"ב מועמד לקורס טיס. הועדה מטילה אחריות על חיל האויר. הממצאים* : מירב המחדלים בתחום שבאחריות חיל הרפואה. במקביל גם מצ"ח מנהל חקירה.
 
הממצאים קובעים כי מתוך 12 חובשים שליוו את אימוני הגיבוש, שמונה היו בלתי כשירים ובכלל זה החובש שטיפל בשרון אשר כחובש מילואים עבר הכשרה מקפת אחרונה לפני 7 שנים בתחום עיסוקו.
 
עוד קובעת הועדה: החובשים לא איבחנו נכון המצב הרפואי והטיפול שניתן היה לקוי. "...הקצאת חובש לא כשיר... תרמה לאי מתן טיפול נכון בזמן קריטי... הסגל הרפואי והפיקודי,לא היה מיומן ולא היה ערוך כנדרש לביצוע פינוי רפואי... עוצמת חוסר ההבנה כי מדובר במכת חום, מומחשת בכך שהחניך הונח על רצפת ארגז חמה בתוך רכב חם..."
 
זאת ועוד : בשל אי זיהוי חומרת המצב, נמנע טיפול חיוני מיידי. ברכב הפינוי לא היתה אלונקה, מכשירי הקשר לא איפשרו להזעיק עזרה ונאלצו להשתמש בסלולרי. האמבולנס הצבאי שהוזעק לא היה מצוייד בכל הנדרש להצלת חיים. לא הועברה הודעה לבי"ח סורוקה כנהוג בצה"ל כי בדרך אליהם חייל מונשם ובסכנת חיים ובית החולים לא נערך מראש מה שהיה חוסך זמן יקר. (מהי "מכת חום"? - לחץ כאן)
 
קצין בכיר במיל' בתחום חקירת תאונות : "כשלים שהם בגדר רשלנות". עוד על ממצאי הועדה ופרטי המקרה כפי שפורסמו בהרחבה באתר "Ynet *" : לחץ כאן  וכאן .


עוד מידע בעקבות המקרה כפי שפורסם אצלנו באתר :(לחץ כאן). אנו תקווה שמסקנות אסון זה ייושמו בכל גיבוש ומסגרת אימון בצה"ל.

תגובות:
And I was just wodnernig about that too!
(Demarlo 20/12/2011)
1.
כמה עצוב
בתור חובש אני מתבייש שככה חובשים לא יודעים לטפל או שיודעים ומזלזלים באחריות והאמון שנתנו להם להחזים הביתה את הילדים בריאים
(קובי א.מרפאה 21/12/2006)
2.
פשוט לא יאמן.אין מילים.
(אסף 19/12/2006)
3.
הוסף תגובה