הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
שלוש אבחנות רפואיות: "זה לא רציני". התוצאה - שיתוק בפניו של חייל! (7/3/2004)

חייל בסדיר מבסיס חיל הים בצפון פנה אלינו עם סיפור שלא הפתיע!!. נבדק במרפאה עלידי שלושה רופאים צבאיים שונים בשלושה מועדים במשך סוף שבוע אחד ואיש מהם לא העריך נכונה את האמנזה הרפואית. לכולם היתה דיעה אחת ש"אין מה לדאוג". אף לא ניתן לו פטור משמירות ("פטרול" בלילות סמוך לים), בפעם הרביעית הופנה לבי"ח רמב"ם בחיפה. שם ולאחר בדיקות אובחנה מחלה שגרמה לשיתוק זמני בחלק ימני של פניו.
 
הסימנים הראו: חום גבוה ומשתנה, כאבי גרון וקושי בבליעה, עין דומעת . הטיפול: קלגרון ודקסמול.
 
אבחנות הרופאים : רופא ראשון: "זה לא נראה רציני".רופא שני: "זה לא רציני". רופא שלישי : "זה כבר סופה של המחלה" . רק בפעם הרביעית הופנה למיון בי"ח רמב"ם ושם אובחן מצבו נכונה. לאחר שבוע של חופשת מחלה, שוב חזר לרופא צבאי נוסף שאמר "הכל נראה סביר". לאחר כמעט 3 שבועות יש אכן שיפור. השיתוק השפיע על איכות חייו והוא מודאג. למען האמת - גם אנחנו ולכן פנינו מייד ליועץ המשפטי של חיל הרפואה לבדוק מה קורה בשירותי הרפואה באותה מרפאה. במבחן התוצאה, לנו דווקא זה נראה - מאוד רציני. דאגתנו מה יהיה כשיגיע לבדיקה אצלם החייל הבא.


סיפורו של חייל זה, ככל שהוא מצביע לכאורה על טעות באבחנת מצבו 3 פעמים ע"י שלושה רופאים שונים - מצביע יותר מכל על סימני מחלה של מערך הרפואה בצה"ל ובדיקתנו לאור התלונות אינה מצביעה על שום התאוששות עדיין. אנו מקבלים פניות רבות מחיילים שיש בהן לכאורה תלונות על מקצועיות, אופן ורצינות הטיפול הרפואי בידי רופאים צבאיים. עסקנו בכך כבר מספר פעמים.
 
אין אנו רופאים ואיננו מבינים ברפואה, אולם ככל אדם סביר, בידינו לאבחן כשלים בטיפול רפואי לאור השתלשלות המקרים ובעיקר לאור מבחן התוצאה. בשני היבטים אלה, לא נראה שיש התקדמות ממשית. בשל דאגה לשלום החיילים, נמשיך לעקוב אחר מקרים כגון אלה ולעסוק בתחום עד שנוכל לומר כי מקרים אלה חריגים ביותר ונראה סימנים משביעי רצון לטיפול רציני בתופעות חריגות שכאלו  מצד חיל הרפואה. אנו נעדכן עם קבלת מענה חיל הרפואה.

תגובות:
Please keep thownrig these posts up they help tons.
(Haneen 10/12/2012)
1.
אצל בני מצב דומה. המפקד שאל "אתה עוד נושם זאת אומרת שאתה עדיין לא צריך חובש" זה היה ליפני חודשיים כיום מאושפז כבר תקופה ארוכה והודיעו לנו אתמול כי מורידים לו את הפרופיל ל- 24 ומשחררים אותו מהצבא. אני ממש מזועזעת .
(איריס 14/2/2006)
2.
בצבא,אם אין לך חום גבוה,אתה לא חולה! כל חולה הינו מתחזה, ורק מפריע לרופא הצבאי את מנוחת הצהריים שלו.
(אמיר (איש קבע לשעבר) 25/6/2004)
3.
בתי נפלה בזמן נקיון-פסח בבסיס על ה"שפיץ"של מסך מחשב, במהלך שלשה ימין,...המצב לא טב...צרו קשר איתי לאימייל המצ"ב. אלפי תודות
(יערה 16/4/2004)
4.
כל הצבא זה קומבינה אחת גדולה , המביאה אליה רופאים אשר כניראה רק עכשיו סיימו לימודים או רופאים אשר הוראו להם לא להביא כלום לחייל גם אם הוא חולה (בושה)
(יוני 9/3/2004)
5.
גם אותי זה לא מפתיע ובכל זאת אני ער לעובדה שהרופאים בצבא לא מקצועיים בהשוואה לרופאים של קופות החולים...
(ניר נ 8/3/2004)
6.
הוסף תגובה