הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
האם מפקד חייב לכבד "גימלים" שניתנו לחייל ע"י רופא? (8/8/2003)

חיילת המשרתת בבסיס נ"מ בצפון הארץ נתקפה, תוך תורנות בבסיס, בכאבי בטן עזים. היא פונתה למרפאה אזורית ושם אובחן ממצא שחייב מנוחה בביתה וקבלת טיפול רפואי. מפקדה לא איפשר לה לממש את ה"גימלים" שקיבלה והורה לה לחזור למשמרתה בבסיס. יתרה מכך, אף לא איפשר לה להשיג את התרופות ואף שיבץ אותה לבדה למשמרת לילה ! התלונה הועברה על ידנו ליועצת הרמטכ"ל לענייני נשים ובאמצעותה למפקד כוחות הנ"מ. כמו כן העברנו הפניה גם לקצין רפואה ראשי כדי להורות על בדיקת המקרה וטיפול משמעתי באחראים.
אולם, זו אינה התלונה היחידה שהגיעה ל"הקשב!" העוסקת בהתעלמות מפקדים מהוראות רפואיות. מצאנו לנכון, לאור מקרה חמור זה, ליידע החייל על זכויותיו בהרחבה.


פרטי האירוע:
טוראית ס. (שם בדוי) משרתת בבסיס נ"מ בצפון הארץ. עם סיום המשמרת בתפקיד בו הוצבה, לפנות ערב, נתקפה בכאבי בטן עזים. הקצין התורן אליו פנתה, שלח אותה עם נהג להיבדק במרפאה האזורית, רק כעבור כשעתיים. בשעה 20:30 פונתה ס. למרפאה האיזורית.
לאחר בדיקה, החליט הרופא התורן כי לאור אבחנתו, על ס. להיות במנוחה ("ג") בביתה למשך יומיים וכן רשם לה מרשם לתרופות. ס. התקשרה מהמרפאה אל הקצין התורן וביקשה כי יאפשר לה להאסף ע"י הוריה אל ביתה מהמרפאה. ואולם, זה האחרון ביקש לראות במו עיניו את המסמכים הרפואיים ולפיכך הורה לס. להגיע חזרה לבסיס.
הצעתה של ס. כי תשלח אליו באמצעות הפקס או באמצעות הנהג את המסמכים, לא הועילה והקצין התורן התעקש כי היא אישית תחזור עם הנהג לבסיס.
מחוסר ברירה חזרה ס. לקראת שעת לילה לבסיס והציגה המסמכים בפני הקצין התורן, אך אז הודיע לה זה האחרון כי עליה לדווח למפקדה הישיר המצוי בביתו על כך שהיא לא תשהה בבסיס.
וכך היה. ס. שוחחה עם מפקדה, אשר הודיע לה כי עליה להמשיך את כל המשמרות שנקבעו לה מראש. לא עזר לה לס. לשכנע מפקדה באותה שיחת טלפון כי היא חשה ברע ועליה להיות בביתה כמצוות הרופא. מפקדה ענה לה כי הוא פוקד עליה לבצע הוראתו ובמידה והדבר לא נראה לה, אזי... היא יכולה להגיש נגדו קבילה.
אך כאן לא תם סיפור המקרה. בעוד ס. נשארה בבסיסה, התקשרו מהמרפאה האיזורית אליה והודיעו לה כי חלה טעות באחד המרשמים שניתנו לה ועליה להגיע דחוף להחליפו.
שוב פנתה ס. לקצין התורן וזה ביקש לשוחח "אישית" עם המרפאה. אף שוידא העניין, העדיף שלא לאפשר לה באותו לילה להחליף המרשם.
אם לא די באלה, הרי מפקדה של ס. החליט, למרות האמור, לשבצה למשמרת לבדה באותו לילה מן השעה 01:00 ועד שעה 07:00 בבוקר למחרת. כאן נדגיש כי ס. חוייבה במצבה הרפואי לבצע משמרת בעלת אופי של תורנית בתחום מבצעי. משום שלא יכלה לעזוב את עמדתה, העירה את הקצין התורן טלפונית וביקשה כי יחליפה לשם הליכה לשירותים. זה האחרון ענה לה כי תבקש ממישהו אחר וסיים השיחה. כך נאלצה ס. לעשות צרכיה במקום שאינו שירותים ובצמוד לעמדה אותה איישה.
למחרת חזרה ס. למרפאה האזורית וניתן בידה מרשם חדש, ולאור מצבה ניתנו לה שני ימי "ג" נוספים, ובאישור הרפואי אף הקלידה הרופאה משפט למפקד המבהיר לו כי עליו לשחררה מפאת מצבה הרפואי. יום למחרת החריף מצבה וס. פנתה לחדר המיון בבית החולים ולאחר בדיקות נוספות ומרשם טיפול תרופתי נוסף, הורו רופאי חדר המיון כי תשהה שבוע במנוחה בביתה לשם מימוש הטיפול התרופתי.
מששבה ס. לבסיסה, הורה לה מפקדה הישיר כי תמציא לידיו את כל המסמכים הרפואיים לשם... בדיקתו שלו ואז החל זה לקרוא כל פרט של הבדיקות שנעשו ל.ס אף כי בחלקן הן חסויות על פי כותרת המסמך משום היותן נוגעות לתחום רפואת נשים.
מיותר לציין עד כמה חמורות העובדות שבהתהגות המפקדים ומשיוכח כי כך הם פני הדברים, סבורים אנו שיש, בנוסף לנקיטת הליכים משמעתיים כנגד מפקדיה, אף להביע דעתנו בפני מפקד כוחות הנ"מ כי ישקול בכובד ראש את המשך שירותם.י
עדכון (28/8/03)
נודע לנו כי מפקד כוחות הנ"מ מינה קצין בודק לבדיקת האירוע שכבר החל בעבודתו.בנוסף, נראה כי החיילת תועבר לבסיס אחר של כוחות הנ"מ. מסתמן לכאורה כיוון לצורך בטיפול משמעתי כנגד המפקדים המעורבים במקרה, אולם משלא נסתיימה הבדיקה והוסקו המסקנות ולא הוגשו המלצות, נשוב ונעדכן בהמשך על תוצאות הטיפול.


עוד על מקרה זה:
מידע לחייל/ת: האם מפקד מחוייב להמלצה הרפואית וכיצד עליו לנהוג ? (8/8/2003)

תגובות:
דרושים לעבודה מהבית עם שכר מטורף!!!!
בתחום הקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן ונתונים, ניתן להגיע ל12,150 ומעלה
אין צורך בניסיון לפרטים- 050-6158874 פנו אלינו בוואטספ

(ירדן 14/11/2023)
1.
3S9Ywm http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com
(Barnypok 1/4/2017)
2.
cRW8Dq http://www.y7YwKx7Pm6OnyJvolbcwrWdoEnRF29pb.com
(matt 29/1/2017)
3.
cqabfR http://www.y7YwKx7Pm6OnyJvolbcwrWdoEnRF29pb.com
(chaba 29/1/2017)
4.
xFxZUt http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
(Barnypok 1/1/2017)
5.
קישור לאתר מטורף על גימלים
מיסטר גימל
https://sites.google.com/site/mistergimel/

(זיו 27/12/2010)
6.
פשוט מחריד, צריך להכניס למאסר בפועל את המעורבים בדבר למען יראו וייראו. זאת הסיבה העיקרית לליקויים כל כך חמורים במערכת הצבאית, ליקויים שצריך לעקור אותם מהשורש בכל אמצעי - כשר או לא כשר.
(עידו 24/3/2007)
7.
עשיתי טירונות 02 (נכון לא קרבי...) אבל המפקדים שלי התיחסו ברצינות לכל הוראת רופא מה שאני לא יכול להגיד על חופ"ל (החובשת הפלוגטית).
(חייל טירונות 02 4/10/2004)
8.
הצבא הזה מלמד אנשים בתור מפקדים להתייחס חרא לאנשים אחרים רק בגלל שאין להם חתיכת סיכה מעפנה על הכתף! אלוהים זה כל כך מרגיז ההתנשאות שלהם
(שי 23/9/2004)
9.
למה אני לא מופתע?
בבסיס שלי היה מישהו עם יד בעייתית והמפקד שלח אותו לסחוב ארגזים.

(אלמוני 4/10/2003)
10.
פשוט חרפה. לכל אחד במדינה הזו יש חיסיון רפואי מוחלט! באיזו זכות מפקדה קורא ובודק את בעיותיה!?!? בושה.
(אליהו 13/8/2003)
11.
הוסף תגובה