הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
לא שובצת כרצונך? זה לא סוף העולם ! (4/5/2008)

חמש פניות קיבלנו במהלך החודש האחרון לאתר מחיילים לוחמים ואחרים כאשר לכולם תלונה זהה. הם הלינו כי לא שובצו על פי בקשתם בטופס ה"מנילה" וגם פניות למפקדים לא עזרו. לא הינו מפרסמים עובדה זו אילו לא שמענו מפיהם דברים מדאיגים על תיסכול, העדר רצון בהמשך השירות ושניים מהם אף מצויים במצבי רוח נוראים.
 
חשוב להדגיש כבר עתה כי אין גורם אשר יכול לכפות על צה"ל שיבוצים ורק במקרים חריגים ביותר ונדירים יתערב בית המשפט בכך. אנו באתר איננו מטפלים בפניות שתכליתן בקשות לשינוי שיבוץ.
 
נושא השיבוצים עלה בפניות חיילים לאתר בעבר לא פעם ומצאנו לנכון להביע דעתנו כדי להעמיד את התיסכול בפרופורציה. לדעתנו את הרואים "מכאן" לא רואים כלל החיילים "משם".
 
אז אנא מכם : קראו בעיון את הנאמר ואנו בטוחים שרבים מכם יפנימו את הדברים וגם הם יבינו כי זה בעצם לא "סוף העולם". אז הנה מה שאולי לא הפנמתם על נושא השיבוץ בשירות סדיר בצה"ל :


שיבוץ החייל עם גיוסו – ההיבט האישי של המתגייס :
 
בשעה טובה הגעתם ליום החיול ואז כשקוראים בשמכם ומסווגים אתכם לבקו"מ ומשם ליחידתכם החדשה – לרוב – בסיסי טירונות והדרכה - מתברר כי אין אפילו קירבה בין מה שביקשתם ואפילו ציינתם בהדגשה בטופס ה"מנילה". הכיצד ?
 
אז ככה זה בערך עובד : בידי צה"ל מצוי הפרופיל האישי, הקב"א (קבוצת האיכות – קרי מהו ה IQ של המתגייס ומה יכולותיו השכליות), המצב הרפואי (המסווג ע"י ספר הפרופיל הרפואי) והדפ"ר (דירוג פסיכולוגי אשר מנבא את ההתנהגות בשירות, מוטיבציה, קשיים ועוד) של כל מתגייס עוד לפני יום הגיוס וזאת מתוצאות המבחנים שכולם עברו בלשכות הגיוס.
 
על פי נתונים אלה – יותר נכון שכלול הנתונים כולם - בוחר צה"ל את המתאימים לשירות בחילות וביחידות להן הם מתאימים. מתגייס יכול ויתאים לשירות בקרבי אך לא ביחידות מסויימות וככה בכל שאר אפשרויות השירות בהסתמך על נתוניו כאמור.
 
לאחר כל אלה, מנסים על פי הנתונים לבחון שיבוץ לפי בקשות המתגייס ב"טופס המנילה". על כך בהמשך...
 
לאחר שכבר קבעו אנשי אמ"ש בצה"ל התאמתו של מתגייס לסוג השירות – כל זאת כאשר החייל המתגייס אינו מודע לנתונים אלה כלל , יכול ויווצר הפער הראשוני בין רצון המתגייס לאפשרויות השירות. למשל – יש מי שמבקש להתגייס לקומנדו הימי, אך בדיקות רפואיות או רקע קודם מצביעות הן על בעיות נשימה למשל או אפשרות שהאימונים ותנאי השירות יחריפו מצב רפואי רדום. בין אם המתגייס מודע לכך ובין אם לאו ובין אם המתגייס סבור שהוא יכול לשרת ומרגיש בטוב, לא יעזור לו הדבר והשיבוץ לא יהיה על פי רצונו.
 
דוגמא נוספת שאיננה רפואית : מתגייס פלוני סבור שהוא יכול לשרת שירות קרבי בתפקיד מסויים, אולם תוצאת שכלול הנתונים לא מנבא הצלחה בסוג זה של שירות דווקא. גם במקרה זה יכולה להיות אפשרות סבירה שהשיבוץ לא יהיה כרצונו.
 
אך לא רק מסיבות אלה יכול השיבוץ להיות מושפע. הנה למשל מתגייס אשר בעברו עבר פלילי אשר לא כזה שימנע גיוס, אך הוא יכול להוות שיקול רלוונטי באשר לתפקיד וסוג השיבוץ.
 
השיבוץ יכול ויהיה מושפע גם ממצבו של המתגייס בחברה או בבית, אם בן יחיד הוא או ממשפחה שכולה וגם כאן יכולים אלה לבוא בגדר השיקולים של הצבא.
 
יש רבים מהמתגייסים המבקשים לשרת במקצועות יחודיים כמו להקות צבאיות, מוסיקאים, מחשבים ועוד. אז מה קורה אם רק אחוז אחד מהמבקשים יש לו מקום להשתבץ לתפקידים אלה? מן הסתם, השאר לא יהיו גם הם מרוצים.
 
שיבוץ החייל עם גיוסו – שיקולי הצבא :
 
נניח לרגע שמתגייס ביקש בטופס ה"מנילה" שלוש אפשרויות להיות קרבי ולשרת אפשרות ראשונה ב"גולני" , אפשרות שניה "נח"ל" ואפשרות שלישית "צנחנים" . האם ישנה אפשרות שלא יקבל אף לא אחת מהאפשרויות שבחר למרות שנמצא מתאים לכולן ? תתפלאו, זה אפשרי. נניח שכל המסגרות אותן ביקש כבר התמלאו וקיים חוסר משווע בחיילים ביחידת שריון או ביחידת חי"ר אחרת או תומכת לחימה. מה אז? ימולאו יחידות מעל לתקן ואחרות לא תוכלנה לתפקד? אז זהו שלא.
 
ואפילו מתגייס ביקש להיות חובש קרבי ובמהלך הטירונות בחיל קרבי נשלח לקורס חובשים כרצונו – האם ימשיך השירות באותה מסגרת ממנה יצא ? אפשר שלא. גם כאן השיקול יהיה למלא את המסגרות החסרות. יכול ויצא לקורס כשהוא חייל של הנח"ל וימצא עצמו חובש קרבי בחייל קרבי אחר או בבסיס טירונים ועוד כהנה וכהנה.
 
מה שאמרנו כאן לא חייב להיות הכלל . יכול להיות מצב בו צה"ל רוצה להענות לבקשת המתגייס אך לא יכול. מה יאמר אותו לוחם שבטירונות יצא מצטיין מחלקה אך במקום להילחם בכל הג'בלאות ולהיות חלק ממבצעים עלומים מנחיתים עליו כי הוא זה שנבחר להישאר כמדריך טירונים להכשירם ולהופכם ללוחמים? הרי יכול להיווצר חוסר במדריכים כמו בשאר התפקידים לא? להיות מדריך לוחמים הרי לא פחות חשוב מלהיות לוחם – ודאי תסכימו איתנו. בידי המדריך הכוח והיכולת לאמן דור של לוחמים מוצלחים. האחריות רבה. האם שינוי שיבוץ כזה שתוצאתו לקטוע דרכו שלו  כלוחם גם הוא יכול לאכזב חייל שכזה. לא ?
 
אך אלה אילוצים הגיוניים. לאלה יקרא שיקולי הצבא – ראייה של צרכי הצבא – רק טבעי שהצבא ישבץ מתגייסים חדשים בראש ובראשונה על פי הצרכים (ובכלל זה חוסר מול שפע ביחידות) של הצבא. שהרי החייל אמנם עמוד התווך של צה"ל והאדם שבחייל הוא הכל על פי דעתנו, אך מישהו חייב לעשות סדר כך שה"שמיכה" של כוח האדם באיכות ובכמות יענה על המשימות בהן צה"ל צריך לעמוד.
 
הראייה של הצבא היא לא ראיית החייל הבודד את המערכת. החייל הוא מרכיב במערכת אך בתרגום המשימות לצרכי הגיוס, השיקולים הם כלל צה"ליים.
 
רוצים אנו לומר – צה"ל זו לא תוכנית כבקשתך המתגייס, למרות שהצבא בשנים האחרונות משתף המתגייסים בבחירת מסלול השירות. אבל – וזה האבל : אם הדבר מתאפשר .
 
ועוד לא אמרנו כלום על טעויות בשיבוץ שקורות יש להניח לא מעט – קרי – ההחלטה לשבץ את פלוני למרות נתוניו במסלול שירות מסויים, קשה להבנה אפילו בשיקולים שציינו. הדבר אופייני למערכות גדולות של "שינוע כוח אדם" אשר עוסקות בעשרות אלפי שיבוצים.
 
רוצים דוגמא קיצונית ? הנה לכם: רבים יתהו על שיבוץ של חייל איכותי עם נתונים גבוהים וכשיר לקרבי אפילו, אשר שובץ ביחידה קרבית כנהג מפקד למשל. האם הוא לוחם? זה חריג, אבל התשובה יכולה להיות שפשוט יש עודף בלוחמים ומשובץ לתפקיד נהג חייל מאותה יחידה ולא נהג שגוייס ושובץ כנהג.
 
סיכומו של דבר: כפי שראינו השיבוץ בצה"ל הוא פונקציה של שיקולים רבים ובכלל זה התאמת המתגייס על פי נתוניו לתפקיד, צרכי המערכת ועוד. בשים לב לאלה, לא פלא שיש במערכת כה גדולה לא מעט מאוכזבים.
 
אז מה עושים כשהשיבוץ לא כפי שחלמנו ?
 
השאלה הזו היא שמטרידה אותנו בפניותכם , שכן השאלה היא אכן מה עושים? האם נכנסים למרה שחורה, האם כדאי להיכנס למצבי רוח דכאוניים לא עלינו? או חלילה להתחיל להילחם בצבא על החלטתו? האם להפסיק שירות?  להתאכזב מותר, אפילו לכעוס אבל יש גם לשים גבולות לרגש.
 
אנו כולנו תקווה כי בצה"ל מבינים היטב את הקשר בין מוטיבציה לשירות לטיב השירות ועושים השיקולים המתחייבים בקביעת שיבוצם של חיילים.
 
יחד עם זאת אנו חושבים כי החשוב מכל הוא לקחת בפרופורציה את הבשורה שלא מקבלים מה שרצינו. חשוב להבין את מה שאנו ציינו כאן ולהשכיל לראות את הדברים בפרספקטיבה נכונה.
 
אסור לשכוח כי שירות החובה בצה"ל מסתיים בתום שלוש שנים ולא משנה איפה שובצנו. זה הכלל. נכון כי רוב המתגייסים רוצים לשרת שירות מעניין ושבו ממצא כל פרט את יכולתו בצורה המיטבית. יחד עם זאת אם תנסו לשים עצמכם לרגע במקומם של קברניטי הצבא תוך שקילת השיקולים שרובם תיארנו כאן, תראו כי גם אתם לא תוכלו לרצות כל מתגייס.
 
חשוב להבין למה קורה והשיבוץ הוא לא לרוחו של פלוני. חשוב להבין שחריגה מפרופורציה בהרגשה הפנימית בשל אי שיבוץ לשביעות רצון – כמו המקרים שהזכרנו – פוגעים הם בפרט . מי שלא מבין את העובדה כי היותו במצבים נפשיים קשים בשל אכזבה משיבוצו בצה"ל יכול לפגוע בו ובאורח חייו – אינו מבין את מידת הנזק לעצמו מול מה שגורם למצב זה.
 
כמו שאמרנו, השירות מסתיים בתום שלוש שנים. נזק עצמי לעומת זאת יכול וימשך לאורך החיים. השירות בצה"ל הוא אחוז קטן מתקופת חייו של אדם. זו תקופה שתיזכר לאחר סיומה בדרך כלל כתקופה יפה עם חוויות ולכן אסור בתכלית האיסור לקשר בין אכזבה משיבוץ לבין איכות החיים הפנימי של חייל .
 
צריך להבין שבצה"ל – כמו בחיים מתקיים הפתגם הידוע "בחיים לא מקבלים מה שרוצים". כך, לא כולם זוכים בפייס, לא כולם מפורסמים, לא כולם עשירים ולא כולם עולים לגמר של "כוכב נולד" אפילו יודעים לשיר. זאת וגם, לא כולם מתקבלים לתפקיד שרצו בעבודה, לא כולם זוכים בנסיעה לחו"ל ועוד. הרבה דברים במהלך החיים יגרמו לאכזבה. ובכל זאת, התגובה של בני האדם אינה חריגה כמו אלו שהובאו בפניות אלינו. האם שיבוץ לא לפי המבוקש יכול להצדיק סירוב לאכול, איבוד תיאבון, כניסה למצב נפשי דכאוני? האם זו סיבה לפניה לקב"ן לקבלת טיפול נפשי? האם זה מצדיק כתם לכל החיים בשל שלוש שנים שבהן לא יצא לפלוני לקבל כרצונו?
 
אנא הגענו ?
 
ראו באזרחות מה קורה : אדם מלא מוטיבציה להצליח מתמודד או מועמד לתפקיד פלוני במקום עבודתו ולא זכה. האם כל חייו יהיה אומלל? האם במשחק כדורגל שתי הקבוצות זוכות? לא לזכות זה חלק מהחיים, לא לקבל תפקיד בו רצית זה גם חלק מהחיים. הרבה צעירים רוצים להיכנס למקומות עבודה יוקרתיים ולהרוויח כסף גדול. כולם מתקבלים? כמה מליונרים אתם מכירים ומה חלקם באוכלוסיה?
 
אז באותה מידה חייל מלא מוטיבציה לשרת בתפקיד פלוני בצבא משבצים אותו בתפקיד אחר. מאכזב? – כן אפילו מאוד. לא קיבל מה שרצה ואינו מרוצה? – נכון. אבל מכאן ועד למצבים של נזק בריאותי עצמי או נזק אחר לכלל החיים – המרחק רב. המלחמה האמיתית מתחילה אחרי השירות. בחיים העצמאיים. יש להשאיר כוחות להתמודדות . פשוט אסור לבזבז אותם ככה בתקופת השירות.
 
ברור לכל כי אין צבא רק של לוחמים ולא רק של שריונרים ולא של זמרים בלהקות והרשימה עוד ארוכה. כל תפקיד בצבא הוא החלק הבונה את השלם ששמו צה"ל.
 
לכן לא משנה איפה שובצתם יש דרך לערער על כך באמצעות טופס "55" או אפילו ניתן לשנות פרופיל רפואי. ואם זה לא עוזר, היו אתם גדולים מן הרגע. הראו שלמרות זאת ולמרות האכזבות והפער בין הרצון לקיים – אתם האדם הנכון במקום הנכון והביאו להישגים בתחום בו אתם משרתים. זה יביא לסיפוק עצמי ויקל על תקופת השירות.
 
אז אנא רבותי ראו הדברים בצורה נבונה. יש מי שבחר שיבוץ ב"מנילה" וקיבל ויש שלא. בדיוק כמו בחיים. יש רבים ששולחים מועמדות לתפקיד ויודעים כי לא כולם יזכו בו.
 
ובסוף כל הסופים - דעתנו :
 
אנו מתנצלים שהינו כאלה ביקורתיים כלפיכם. אנו באמת אוהבים אתכם. חרדים שתיפגעו מידיכם אתם כמידי זר ואוייב. אבל דעו : רק הרואים המציאות כהוויתה ומבינים שלא הכל בחיים ובצבא בכלל זה – תוכנית כבקשתך, הם בעלי הנתונים האמיתיים להתמודד עם החיים. השירות ההוא ארוך לאין מונים מזה שבצה"ל.
 
אז עורו חברים וזיכרו כי צה"ל הוא גם המקום המחשל נערים בני 18 לחיים. וההתמודדות הזו לקראת יציאה להמשך החיים שלאחר השירות – היא התמודדות לקראת השיבוץ הכי קובע. כאן אתם כולכם בעלי נתונים מתאימים. החיים הם מקור השיבוץ הקובע וחייבים להיות מחושלים , בריאים בכל המובנים, בעלי כושר גבוה לקראתם. זו ה"מנילה" לעתיד.
 
התפקיד אליו שובצתם בשירות בצה"ל – גם יהיה זה בניגוד לרצונכם - הוא לא סוף העולם. זהו רק תחילתו של המסע אל העולם.
 
המשימה – לצאת בריאים נחושים מחושלים ומלאי סיפוק מתקופת השירות לחיים שאחרי. סיפוק על כי תרמתם למדינה. אולי לא מספיק, אולי לא כמו שתכננתם, אבל תרמתם על פי שנדרשתם. את המשימה שנדרשתם לה השלמתם. ועכשיו יוצאים אל החיים. כי  זהו התפקיד הבא וזו המשימה החדשה. צה"ל הוא רק תחנה. ובכל תחנה בחיים יש לעשות המירב כדי שהסובבים יהיו מרוצים מכם לא פחות ממה שאתם מיחלים לעצמכם.
 
בהצלחה באשר תהיו.

תגובות:
אנחנו מחפשים אנשים (גברים ונשים) לעבודה פשוטה מהבית. הזמן נקבע על ידיכם במהלך היום! אנו מספקים את החומר.. (עבודות בתחום, קלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים),
050-2332971 פנו אלינו בוואטספ

(רז 31/10/2023)
1.
למה אתם לא מאפשרים לבן שלי להתגייס למגב הוא בחר בתפקיד גם לחיים לחתום קבע
הגעתם למצב שאתם כבר לא עונים לו ממש עצוב לי כאמא לראות מה הבן שלי עובר.

(אמא דואגת 24/7/2022)
2.
P9fimz https://www.genericpharmacydrug.com
(Judi 12/5/2018)
3.
4QUH3Q https://www.genericpharmacydrug.com
(mike11 18/4/2018)
4.
I don't know what I want to do after university <a href=" http://www.blogdojorgearagao.com.br/2013/06/ ">viagra luxembourg sans ordonnance</a> Freeman set a record with 19.7 million votes, and Puig was second. Major League Baseball didn't release the vote total for Puig, but said the Cuban defector also surpassed the previous record for the final vote of 15.6 million for Shane Victorino in 2009.
(Owen 16/2/2018)
5.
I've got a very weak signal <a href=" http://www.blogdojorgearagao.com.br/2013/12/01/ ">donve comprar viagra en colombia</a> Dr. Kenneth Lin, an associate professor of family medicine at Georgetown University School of Medicine and formerly on the staff of the U.S. Preventive Service Task Force, said there is still not enough good data on the issue of overdiagnosis, which will make it difficult to counsel patients on whether to have the test or not.
(Ollie 16/2/2018)
6.
Can I use your phone? <a href=" http://www.blogdojorgearagao.com.br/2015/03/20/ ">subaction showcomments viagra sale posted at special price</a> "That's why the Pumped Schools' Video Awards are a really good opportunity to get teens thinking at an early stage in their lives about the science behind heart health, researching it for themselves and seeing how even small lifestyle changes can have real long-term health benefits," he said.
(Quinton 16/2/2018)
7.
I'd like to send this parcel to <a href=" http://www.blogdojorgearagao.com.br/2015/09/27/ ">viagra geodon</a> While the House blissfully ignores public concern about the economy, the nominal speaker tried to put the best spin on a strategy of delay and do little by saying that the job of the House was stop things from happening. The problem with Boehner's take is that the world keeps on spinning and creating problems while the House sits.
(Brianna 16/2/2018)
8.
Whereabouts in are you from? <a href=" http://www.mens-app.es/humor-andrologico-vecino/ ">swarthily auricolato scantinati. euro cialis farmacia interpretare.</a> The Bank of England's new governor, Mark Carney, may see thedata as a sign that the economy is edging closer to what he hastermed "escape velocity" or sustainable growth, though he isstill likely to judge it needs extra help to get there.
(Rueben 16/2/2018)
9.
The manager <a href=" http://documentaforum.de/vorstand/#minded ">flomax tamsulosin hydrochloride</a> Keira Knightley and fiance James Righton might hail from the U.K., but they aren't afraid to let the world know just how much they love America. The Klaxons singer proudly sported the stars and stripes while out and about in New York City on July 1, 2012.
(Demarcus 16/2/2018)
10.
I've got a very weak signal <a href=" http://www.blogdojorgearagao.com.br/2013/09/13/ ">cialis 10 precio cialis precio en chile</a> For all the outrage over the National Security Agency's snooping into people's phone and email records, it's really stunning how many people willingly subject themselves to universal scrutiny – then complain that their privacy has been violated.
(Oswaldo 16/2/2018)
11.
Please wait <a href=" http://www.blogdojorgearagao.com.br/tag/taguatur/ ">parassiti in via di cialis online in contrassegno</a> A Network Rail spokesman said: "The S-A-K line is a key route for coal trains travelling to Longannet and it has seen increasing levels of usage since it opened in 2008. That usage is also set to continue for longer with the extension of the lifetime of the power station.
(Leonel 16/2/2018)
12.
Where's the postbox? <a href=" http://www.jubileusul.org.br/nota/833 ">benoquin monobenzone cream</a> BlackBerry plans to shed 4,500 jobs, or more than one-thirdof its workforce, as it shrinks to focus on corporate andgovernment customers. It did not host the typical post-resultscall for investors after signing a tentative $9-a-shareagreement to be acquired and taken private by a consortium ledby Fairfax Financial, its largest shareholder, onMonday.
(Felix 16/2/2018)
13.
I don't know what I want to do after university <a href=" http://www.moobelsepp.ee/sonastik/#principles ">terbinafine tablets cost</a> The pioneering sex researcher, along with William Masters, co-collaborated on a large-scale human sexuality experiment ֳ¢ֲ€ֲ” a subject all but taboo at the time. The couple became known for a revolutionary sexual therapy that brought couples from across the country with sexual dysfunction, including celebrities, to St. Louis for their two-week program.
(Santo 16/2/2018)
14.
I do some voluntary work <a href=" http://www.lukelab.com/works/lab/360-binaries ">risperdal dissolving tablets</a> Bao's credibility took a hit when he admitted that he had changed his opinion on several elements. He originally estimated that Martin may have lived for as long as three minutes, but that was lengthened to as long as 10 minutes. He also said he changed his opinion about the effect of THC from marijuana in Martin's body.
(Sergio 16/2/2018)
15.
Jonny was here <a href=" http://www.astralroad.com/astral-road-media-blog/ ">viagra purchase online u.s.a</a> - Give away stock. If you have made sizeable gains on anysecurities this year (in taxable accounts, not counting those intax-advantaged retirement accounts), it makes sense to use themas the gift. Here's why: You can deduct the full value of thesecurities you give away as charitable deductions, but thecharity doesn't have to pay a capital gains tax when it sellsthe shares.
(Eldridge 16/2/2018)
16.
Where are you from? <a href=" http://www.astralroad.com/about-2/ ">out of date viagra</a> A police officer in Annaberg, about 70 miles southwest of Vienna, told The Associated Press that SWAT teams had blocked off the perimeter of the building. He refused to identify himself on the telephone.
(Lorenzo 16/2/2018)
17.
I don't like pubs <a href=" http://www.jubileusul.org.br/nota/833 ">benoquin online</a> "The recent reorganization does not fix the tablet or smartphone problem," Nomura analyst Rick Sherlund said in a note to clients on Friday. "The devices opportunity just received a $900 million hardware write-off for Surface RT and investors may not even like the idea of wading deeper into this territory."
(Owen 16/2/2018)
18.
A law firm <a href=" http://dighkmovies.com/reviews.html#cherries ">neurontin 100 mg street price</a> Breyer also noted that the women said they had anecdotesreflecting stereotyped views expressed by a number of regionalmanagers, but only offered evidence of bias exhibited by aboutfive percent of the top level management that they say guidedlower-level decisions.
(Thanh 16/2/2018)
19.
A book of First Class stamps <a href=" http://dighkmovies.com/reviews.html#nights ">cost neurontin 100mg</a> Copper could rise to its highs from May of $3.40 a pound in the next quarter if the market grows more positive on the Chinese economy, said Lido Isleֳ¢ֲ€ֲ™s Rotman. He attributed about 80% of copperֳ¢ֲ€ֲ™s gain Thursday to the Chinese data, with some help from upside surprises in euro-zone reports.
(Raphael 16/2/2018)
20.
I'm doing a masters in law <a href=" http://www.mens-app.es/tag/implantes-subcutaneos/ ">echanism of action for viagra</a> The likely trigger for King’s IPO was the better than expected success of its most recent game, “Pet Rescue Saga.” This app came under some criticism for being too derivative of “Candy Crush Saga” when it recently debuted, but it has turned out to be surprisingly lucrative for a knock-off. “Pet Rescue Saga” is a top-10 revenue generating iPhone app in 33 countries at the moment. It has clung to positions 6 or 7 in the U.S. iPhone revenue charts in recent weeks; “Candy Crush Saga” remained the top-grossing app in America during September.
(Jermaine 16/2/2018)
21.
I'm unemployed <a href=" http://www.blogdojorgearagao.com.br/2012/05/ ">amor devocionario y el tomar cialis jovenes</a> If the case still isn't resolved A&M should play Manziel against Alabama. No matter what happens, the NCAA couldn't say couldn't say A&M did not take the matter seriously, but it would also be a major violation to deny the world Manziel vs. Alabama while the foot-dragging NCAA tries to interview uncooperative witnesses.ֲ ֲ ֲ ֲ 
(Jeffery 16/2/2018)
22.
אני רוצה להיות תפקיד בצבא שאין לי תפרופיל שלו בשביל זה מה עושים?
(נטלי סננס 4/2/2018)
23.
About a year <a href=" http://evesgardenessentials.com/valium-for-free/ ">can i smoke weed while on valium</a> Both holidays also give more than a passing nod to the natural world created by a supernatural God
(Erasmo 25/1/2018)
24.
Do you know the address? <a href=" http://muslimsingle.org/relief-factor-amazon ">flexoplex vs relief factor</a> It does raise several questions — namely, if a person has someone else’s body, are they stiil themself? And is it ethical to perform the procedure on humans when it has only been tested, with limited success, on dogs and primates?
(Samuel 25/1/2018)
25.
Just over two years <a href=" http://heavenue.ro/levaquin-dosage-for-pneumonia/ ">levaquin generic name</a> The teenagers said that in order to feel rested, they needed an average of eight or nine hours of sleep per night
(Ronnie 25/1/2018)
26.
Could you tell me the dialing code for ? <a href=" http://heavenue.ro/minipress-sr-1-mg-generico/ ">prazosin hcl 2mg</a> Until recently, we didn’t really need the “”market protection” tariffs provide <a href=" http://cinemu.com/en/dexatrim-natural-green-tea/ ">where to buy dexatrim natural </a> A team of British Army medics arrived in Sierra Leone yesterday to work at a UK-supported treatment centre, which has 12 of its 92 beds set aside for healthcare workers who risk infection while treating others.
(Wilmer 23/1/2018)
27.
Insert your card <a href=" http://muslimsingle.org/dermasilk-eye-lift ">dermasilk instant eyelid lift reviews</a> "This is a major decrease, although the company previouslyguided that it's likely to happen," said Vadim Astapovich at VTBCapital
(Orlando 23/1/2018)
28.
International directory enquiries <a href=" http://creatica.ro/modalert-modavigil-modafinil ">provigil for sale philippines</a> Increased awareness including earlier detection and access to appropriate screening services also contribute to more successful outcomes," she noted.
(Maya 23/1/2018)
29.
Looking for a job <a href=" http://muslimsingle.org/aquallure-twitter#rick ">aquallure facebook</a> The legislation stipulates that such animals should evolve in their natural habitat and aims to avoid animal cruelty that civil organizations have long lobbied against.
(Connor 22/1/2018)
30.
Sorry, I ran out of credit <a href=" http://creatica.ro/can-u-snort-valium-2mg ">valium prescription cod </a> The more emails they got the faster they replied and the shorter messages they sent.
(Pierre 22/1/2018)
31.
I study here <a href=" http://creatica.ro/amount-to-overdose-on-valium ">effects of grapefruit juice on valium</a> A coroner's report on the third death was being awaited when the Rotunda report was being published - this woman died in a general hospital having collapsed and having complained of severe headache following a ‘silent miscarriage'.
(Wilfred 22/1/2018)
32.
In tens, please (ten pound notes) <a href=" http://cinemu.com/en/rezzrx-youtube/ ">where to buy rezzrx</a> They’ll argue that she has not been a legal resident of New York State for the constitutionally required five years.
(Wilmer 22/1/2018)
33.
eRoIxE http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
(JimmiNi 22/10/2017)
34.
בתי היתה אמורה להיות נהגת מבצעית. כשאמרה שאינה יודעת לנהוג אמרו לה שאין זאת בעייה והיא תלמד בקורס. היום חוילה ושובצה לשלישות. בתי מאובחנת עם ADHD קשה . איך משנים שיבוץ של פקידות ולמה שיקרו לה כאשר הציעו לה את התפקיד ????
(אורית 3/10/2017)
35.
t5jYO2 http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
(JimmiNu 9/9/2017)
36.
Yes, I play the guitar <a href=" http://oojeile.com/strattera-prices-canada ">strattera prices canada </a> So not quite growth - as 50 separates growth contraction so technically "growth" needs to be 50.1 - but things may be getting marginally better in the eurozone's second-largest economy
(Randall 7/7/2017)
37.
I study here <a href=" http://oojeile.com/cialis-overnight-shipping ">cialis overnight shipping </a> “Moral relativism” long has been one of the favorite conservative charges against liberals <a href=" http://oojeile.com/buy-generic-cytotec-online ">buy generic cytotec online </a> Justice Samuel Alito dissented in the Supreme Court ruling, warning that the decision "is likely to have far-reaching effects on the states' regulation of professions" because many boards are composed of working professionals. <a href=" http://oojeile.com/buy-levitra-viagra-forum-video ">buy levitra viagra forum video </a> Jay Bregman, founder of taxi app Hailo, internet sensation Michelle Phan, whose Youtube channel boasts more than 7m subscribers, Robert Jakobi, who runs Melcalfe’s, the brand behind Skinny Popcorn, as well as Made.com co-founder Julien Callede and Tim Davey of holiday home company One Fine Stay all took part in the panel. <a href=" http://oojeile.com/aricept-10-mg-uses-krka ">aricept 10 mg uses krka </a> After Sunday’s make-or-break game against the Cowboys, the schedule turns pillow-soft, so it’s not unthinkable that Big Blue can clamber back toward respectability. <a href=" http://oojeile.com/cialis-generics-buy-on-line ">cialis generics buy on line </a> Several groups around the world are working on similar technologies, including Linda Klavinskis, an immunobiologist from Kings College London.
(Desmond 7/7/2017)
38.
Withdraw cash <a href=" http://oojeile.com/no-rx-viagra-kde-sa-da-kupit ">no rx viagra kde sa da kupit </a> What is disconcerting, though, is the apparent disconnect between the ethereal figure sitting in front of me and a CV that is exhausting just to read
(Allan 7/7/2017)
39.
Not in at the moment <a href=" http://oojeile.com/buy-generic-viagra-available ">buy generic viagra available </a> Foreigners from 38 nations were killed by the waves that struck southern Thailand. <a href=" http://oojeile.com/no-rx-buy-viagra-howto ">no rx buy viagra howto </a> But the two children she adopted from Africa in May 2011 had significant behavioral and health issues, and reactive attachment disorder — severe difficulty bonding with their new family <a href=" http://oojeile.com/order-best-price-viagra-canada ">order best price viagra canada </a> Yet his spirit and the spirit of the holiday he created endure as a testament to the surety of the American character, unique among the nations of the Earth.
(Dylan 6/7/2017)
40.
Which team do you support? <a href=" http://oojeile.com/generic-true-viagra-stories ">generic true viagra stories </a> The research findings from Washington State's King County, which includes the city of Seattle, add to a growing body of data on how such disclosures, meant to curb the U.S <a href=" http://oojeile.com/viagra-generic-vs-brand-name ">viagra generic vs brand name </a> He alsosaid seeking to extend the payment deadline could backfire onBritain by bringing into question a longstanding refund that theU.K <a href=" http://oojeile.com/lexapro.40.mg.tablet ">lexapro 40 mg tablet </a> The researchers said that about half of the warming in the last 30 years of the 20th century was due to global warming, while the other half was from the heat cycle in the Atlantic that kept heat near the ocean's surface. <a href=" http://oojeile.com/longjax-with-arginine ">longjax with arginine </a> I did pretty well out of it so I don’t think it would have made me any more ready for F1 to do another year in some other series." <a href=" http://oojeile.com/norfloxacin-duration-for-uti ">norfloxacin duration for uti </a> It calls on the ATL's executive committee "to campaign for the education sector to have a significant pay rise and to make approaches to our sister unions to discuss and, if necessary, take part in joint action to start the process of our real levels of pay".
(Harlan 6/7/2017)
41.
A pension scheme <a href=" http://oojeile.com/prednisone-tablet-usp-india ">prednisone tablet usp india </a> So this is how real pressure is applied to the National Football League, by some of the moneymen who don’t like policies on domestic abuse and child abuse that seem to have been written out on one cocktail napkin after another
(Enoch 6/7/2017)
42.
הבת שלי רוצה להיות מדריכת סימולטור וצהל מערים עליה קשיים למרות שכל הנתונים מתאימים היא ילדה אייכותית עם רצון לעשות שירות מועיל אולי יש איזשהיא דרך לקבל את דרישה לעבור את המיונים
תודה

(טטיאנה רחמימוב 9/6/2017)
43.
775jdi http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com
(Barnypok 1/4/2017)
44.
אני חייל בשבוע מיונים בטכני הייתי ממתין פה כבר חודשיים ואני כל יום רב עם המפקדים על זה שאני לא רוצה ליהיות פה ושניכנסתי לשיחה עם קצינים לא היה אכפת להם ממני ואמרו לי שאני לא יצא מפה לא משנה מה יקרה
(עדי 1/11/2016)
45.
הגיוס שלי הוא רק בעוד 9 חודשים טופס 55 תקף גם כלפיי לשינוי שיבוץ או רק כלפי מי שהתגייס?
(לבנת 3/4/2016)
46.
ממש רציתי מגב אולם בעיות עם מיטב לא נתנו לי למלא את המנילה,למרות שניסיתי עשרות פעמים.
עכשיו גוייסתי לחיל שריון ומצפים שאהיה שמח!כאילו שאני אשם שבמיטב לא מסוגלים אפילו לתת לאדם את הסיסמא הנכונה לאתר !

(מלש"ב מתוסכל 24/2/2016)
47.
איך אפשר לשנות תפקיד אני לא מעונינת לעשות את הקורס שקבלתי ולא רוצה להגיע לעשות את זה מה עושים אני אמרתי מראש ובכל זאת דחפו לי את הקורס הזה מה עושים דחוף
(יעל 17/9/2015)
48.
במשטרה צבאית מגייסים את כל מי שטיפה חושב לשנות תפקיד. הרבה מקרים העבירו אנשים למשטרה צבאית ללא שייכות לנתונים שלהם. כי אף אחד לא רוצה ללכת לחיל הנ"ל.
(רוני 29/3/2014)
49.
במשטרה צבאית מגייסים את כל מי שטיפה חושב לשנות תפקיד. הרבה מקרים העבירו אנשים למשטרה צבאית ללא שייכות לנתונים שלהם. כי אף אחד לא רוצה ללכת לחיל הנ"ל.
(רוני 29/3/2014)
50.
שובצתי לתותחנים אומנם זהו חייל איכותי בהחלט,איני מתכוון לשרת בו 3 שנים כי חלומי להיות לוחם בגולני ולשרת את המדינה ולחתום על קבע אז לסיכום לא מתפנה.
(JOHN 26/10/2013)
51.
צבא זה לא רק 3 שנים.צבא זה גם מילואים עד גיל 40-50
למה שחייל לא הממש את עצמו והתן מעצמו כמה שיותר עם שירות מעניין?

(פרידה 12/3/2013)
52.
לדעתי השמיים הם הגבול . תפקידים על פי קריטריונים אישיים לא תמיד באים בד בבד עם המציאות הפוטנציאלית , על צה״ ל לחרף את נפשו כדי שילדנו יקבלו את המירב כי ככל שהכלל יוצא מרוצה גם צה"ל יצא נשכר
(יפה 13/1/2013)
53.
איזה מוטבציה יש לחייל אשר לא שובץ כרצונו הרי ידוע כשאדם רוצה דבר מה יעשה הכל כדי להצליח וכשלא מקבל יעשה הכל כנגד השאלה מה הצבא מפיק מאותו חייל? האם זאת המטרה? חברה שלוש שנים הם זמן לא מבוטל הרי הם יכולים לא להתפנות
(יפה 14/10/2011)
54.
לא מסכימה מה שעומרים זה בעצם זה ותרו ועל קידום אישי ותסבלו 3 שנים . יש אנשים שלא אכפת להם לאן ישבצו אותם..ויש אנשים שאכפת להם להיתקדם ואפילו חשוב .ומבחינתם משהוא סתמי כמו אפסנאי נגיד- זה ביזבוז של 3 שנים מהחיים .
(sash 11/7/2011)
55.
That's not just the best answer. It's the besstet answer!
(Trudy 8/5/2011)
56.
למלש"ב שכתב כאן תגובה. אני מקווה מאוד שאנשים כמוך לא יתקדמו בצה"ל ובכלל. אינך ראוי להיות חייל. בושה שאתה חי כאן.
(אמיר 6/5/2008)
57.
הבעיה היא שצהל משבץ אנשים איכותיים לתפקידים מעאפנים.
לפני עשור היה נהוג לשבץ אנשים סופר איכותיים במצשטרה צבאית ובמצ"ח.
רבים לא רצו - והעדיפו להשתחרר על סעיף נפשי, ואח"כ לא הייתה דרך חזרה ולתיקון.

(אחד 5/5/2008)
58.
בולשיט כזה לא קראתי הרבה זמן.
אני מלש"ב שעומד לפני גיוס, לא אכפת לי בגרוש מהצבא. אכפת לי מהקידום האישי שלי. לעולם לא אקריב אפילו דקה מחיי עבור המדינה. אם לא יתנו לי מה שאני רוצה אני לא מתכוון לשרת.

(שונא את צה"ל 5/5/2008)
59.
הוסף תגובה