הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
איפה אוכלים במקרה של "הקפצה" ? (23/3/2008)

מספר פניות הגיעו לאתר מחיילים באחת היחידות המבצעיות בהן נדרש מענה לטענה בדבר אי קבלת ארוחות. להלן המקרה בקצרה:
 
חיילים באחת היחידות המבצעיות הוקפצו במיידי למשימה בטחונית באיזור מסויים בארץ. בסיום היום לכשחזרו לבסיס, התברר לאותם חיילים כי לא הוכנה עבורם ארוחת צהריים וארוחת ערב. לכשהתלוננו נמסר להם כי מאחר והוקפצו במיידי ומשימתם אליה יצאו היא בתחום עירוני רגיל, ההנחה היתה כי כל חייל דאג לארוחה באופן עצמאי. לכן לא אכלו אותם חיילים לטענתם ארוחות מסודרות.
 
אנו משיבים כי כל נושא אספקת המזון הן בשיגרה והן בפעילות מבצעית ואפילו ב"הקפצה" מיידית הוא באחריות הצבא. נראה לנו כי מדובר בתקלה מקומית שכן לכל מי שמצוי בפעילות מבצעית מגיעות 3 ארוחות ביום, אם עלידי הבאת מזון לשטח הפעילות, אם ע"י קביעת מקום מוסכם לקבלת האוכל ואם ע"י תיאום עם גורם אזרחי כמו מסעדה.


חייל אינו נדרש לשלם מכיסו על ארוחה והנחה ללא תיאום כי כל חייל ידאג לאוכל באופן עצמאי אינה עולה בקנה אחד עם הוראות הצבא.
 
סופו של דבר: אם אכן כך אירע, הרי שמדובר בתקלה אשר לא תואמת מדיניות הצבא. נכון יהיה לומר כי כאשר מדובר ביחידה מבצעית המצוייה בכוננות "הקפצה" בטווח מיידי, האירגון חייב להיות תואם לנסיבות ובכלל זה נושא הכלכלה של החיילים בשטח. פרטי המקרה כפי שהובא לידיעתנו אינו מייצג וחורג מהוראות הצבא .
 
*איורים -ערוץ האוכל.

תגובות:
אנחנו מחפשים אנשים (גברים ונשים) לעבודה פשוטה מהבית. הזמן נקבע על ידיכם במהלך היום! אנו מספקים את החומר.. (עבודות בתחום, קלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים),
050-2332971 פנו אלינו בוואטספ

(שרון 31/10/2023)
1.
Hey, subtle must be your mdlide name. Great post!
(Lina 8/8/2011)
2.
לידיעתכם וטיפולכם: בני הקטן משרת ביחידה מובחרת ומוציא כ-900 ש"ח בחודש על ארוחות. המון פעמים מגיעין לבסיס לאחר פעילות ואין אוכל ואומרים להם להסתדר.
(עמליה 4/9/2010)
3.
הוסף תגובה