הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
האם איזוק חייל למיטה במשך ימים יש בה למנוע התאבדות ? (13/1/2007)

בשנת 2006 חלה ירידה משמעותית של 25% באחוז ההתאבדויות בצה"ל כך מפרסם בטאון "במחנה" בגליון חודש זה (ינואר 2007). צה"ל אינו מפרסם נתונים מספריים. ואולם בראיון לבטאון מצוטט ראש מחלקת בריאות הנפש בצה"ל ד"ר גדי לובין האומר כי "הירידה המשמעותית באה בעקבות מאמצים של הצבא לצמצם את ההתאבדויות". כמי שעוסקים בבדיקת סוגייה חשובה זו , הרי שאנו כמו כל עם ישראל שמחים לשמוע נתון מעודד זה.
 
לאחר דוח נקח"ל שפורסם בשנת 2006 אשר פירט כיצד אחדים מהמפקדים מתייחסים לנושא (ראה הפרטים) בכלל ולחיילים במצוקה(ראה כאן) אילו דעתנו נשמעה, סבורים אנו שיש לטפל באופן שורשי בתופעה.
 
יחד עם זאת, שלוש פניות שהגיעו עד כה אלינו מהורים של חיילים לא מחמיאות לדרך הטיפול בתופעה. בשלושה מקרים אלה שהובאו לידיעתנו, נשאלת השאלה אם זו הדרך להגיע לתוצאה הנכספת של העלמות תופעת ההתאבדויות. ההורים מספרים כי החיילים שלגביהם היה חשד כי יפגעו בעצמם, נקשרו באזיקים למיטה ובמקרה אחד למספר ימים.
 
יש שיאמרו כי טיפול במצוקה של חייל שהביאה אותו למצב בו נחשד כמי שעלול לפגוע בעצמו יעילה יותר ממניעת אפשרות שפלוני יפגע בעצמו. יש לטפל בסיבה למצוקה ולא רק בנסיון למנוע התוצאה.
לא נטעה אם ננחש כי על פי "מבחן בג"צ", ספק אם דרך זו תיחשב כראוייה בהיבט החוקתי.


יש לקוות כי צה"ל ימשיך לעשות לצימצום התופעה וגם במציאת דרכים להילחם במקרי ההתאבדות ובכלל זה איבחון מצוקות שעלולות להביא חייל פלוני לכדי חשיבה מעוותת של פתרון מצוקה באמצעות מעשה אסור.

תגובות:
אנחנו מחפשים אנשים (גברים ונשים) לעבודה פשוטה מהבית. הזמן נקבע על ידיכם במהלך היום! אנו מספקים את החומר.. (עבודות בתחום, קלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים),
050-2332971 פנו אלינו בוואטספ

(הדס 31/10/2023)
1.
הוסף תגובה