הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
אי קיום הוראות : חומר רעיל מסכן בריאות החיילים במחסום סמוך לשכם ! (2/9/2005)

חדשות MSN : חיילים הוצבו במחסום סמוך לאתר מסוכן ורעיל . (לא נגענו)


טענות קשות של חיילים מגדוד "חרוב" כלפי צה"ל, בנוגע להצבתם סמוך למחצבה אזרחית שפולטת "אבק רעיל", לדבריהם.
 
לדברי החיילים, המוצבים במחסום בית איבה הסמוך לשכם, המחצבה שפועלת באיזור פולטת אבק וחומרים רעילים, ואף גורמת לזיהום מי השתייה באיזור. גיא (שם בדוי), אחד החיילים בגדוד, סיפר בראיון לגלי צה"ל כי המקום מוכר על ידי גורמים צבאיים רפואיים כ"מקום מסוכן, שהשהייה בו היא בעייתית", כלשונו.
 
"נאלצנו לשהות במקום יותר מהמותר"
 
לדבריו, פניה דומה בנושא נעשתה בשנה שעברה על ידי קבוצת חיילים אחרת, אולם מסקנות הבדיקה טרם מומשו. בין השאר, אמר גיא כי קיימת הוראה לחיילים לא לשהות במקום מעבר ל-24 שעות, ואולם ידוע לו על חיילים ששהו במקום 200 שעות ויותר: "כשהגענו בשנה האחרונה נאלצנו לשהות שם שעות ארוכות ממה שמותר", סיפר גיא והוסיף: "התעדכנו על ידי רופא של הגדוד ובאמצעות קשר שיצרנו עם המרפאות הצבאיות של החטיבה, וידענו על קיומו של מסמך שלא הגיע לידנו, שמפרט את זמני השהיה המותרים".
 
צה"ל: עד שהמחסום לא יועבר למקום חדש - החיילים לא ישנו בו
 
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "נושא נקודת הביקורת בבית איבה זכה למעורבות הגורמים הרלוונטיים במערכת בריאות הצבא. כמו כן, הוצאו הנחיות במטרה למנוע פגיעה בבריאותם של החיילים, כגון הגבלת מספר השעות המקסימלי לשהייה בנקודת הביקורת".
 
"בעקבות פניית החיילים חודדו הנהלים, ועד שלא תועבר נקודת הביקורת למקומה החדש לא ישנו החיילים במחסום הנוכחי. החיילים אשר שהו בנקודת הביקורת מעבר לשעות המותרות יועברו לבדיקה ומעקב של גורמי רפואה צבאיים".

תגובות:
A pliegansly rational answer. Good to hear from you.
(Lonitra 28/5/2016)
1.
המחדלים לא מפסיקים.
לתבוע את האחראים.

(חייל 2/9/2005)
2.
הוסף תגובה