הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
שבחים לדוברת, לחיילי צה"ל (וגם למשטרה) שהראו לכולנו דוגמא ומופת ! (23/8/2005)

שבחים לדוברת צה"ל תא"ל מירי רגב ולפיקוד הצבא על השקיפות באמצעות ההחלטה לאפשר סיקור פעילות הצבא וכוחות הביטחון בימי ההתנתקות. אין ספק כי המראות על המרקע נגעו ללב כולנו והאדירו את תדמית הצבא ושאר כוחות הביטחון. התנהגותם האצילית והאנושית של חיילי וקציני צה"ל (כמו גם שוטרי וקציני משטרת ישראל) במילוי אחת המשימות הקשות והרגישות בתולדות המדינה ובשליחותה מול אזרחים, במצב כה מורכב ועדין - הם דוגמא ומופת לכולנו. כושר העמידה וההבלגה מול מראות קורעי לב ומול גידופים אין ספור ראויים לציון. לכן, חשוב לזכור כי אלה בנינו ובנותינו, הם - כל כוחות הביטחון - כוח המגן שלנו. הם בודאי אינם האוייב וכמובן האזרח אינו מטרה. בקשתנו מהציבור הבא במגע עם כוחות הביטחון: גם ברגעים קשים וטעונים, אל תעיזו לפגוע בשום צורה בלובשי המדים. לא באמצעות מילים וחלילה במעשה.
 
כמי שעושים למען החיילים, בטחונם ושלומם, אנו מביעים זעזוע וסלידה מאלו שהעיזו ביום 18.8.05 באירועי כפר דרום לתקוף שוטרים וחיילים ולסכן חייהם בעת מילוי תפקידם. החמור מכל, מעשי פורעי החוק אשר לא רק תקפו במוטות ברזל ובצבע את אנשי הביטחון, אלא ככל הנראה השליכו והתיזו בין היתר ביודעין חומצה שהתבררה כחומר מסוכן מסוג סודה כאוסטית (ראה פרטים), שהוא חומר רעיל הגורם לנזק לגופו של אדם.התוצאה -כוויות וצריבה בגופם ופניהם של שוטרים וחיילים, עד שנזקקו אלה לאישפוז בבית חולים. מי שתקף וגרם לחבלה חמורה ללובש מדים, ישא בתוצאות מעשיו.
 
אנו מחבקים אל ליבנו את חיילי צה"ל וקציניו ואת אנשי משטרת ישראל ומג"ב ומאחלים החלמה מלאה לאלו שנפגעו. אנו גם מחזקים את ידי שלטונות אכיפת החוק בהחלטתם למצות את מלוא חומרת הדין עם מי שפגעו במתכוון באנשי כוחות הביטחון. שום מחלוקת או כאב אינם יכולים להצדיק מעשים נפשעים שכאלה.


הדעת אינה סובלת כי מישהו יפגע באמצעות חומרים קטלניים בחיילי וקציני הצבא ושאר כוחות הביטחון. יש להבהיר לכל כי אלה מבצעים החלטה חוקית של ממשלה נבחרת וגם בית המשפט אמר את דברו. ניסיון לפגוע בחיילים ובאנשי כוחות הביטחון הממלאים תפקידם כדין בניסיון לשנות בדרך בלתי חוקית החלטה שהתקבלה כדין – מעשה חמור ביותר המחייב תגובה הולמת.
 
 
 
 
*תמונות: רס"ב מאיר ונונו

תגובות:
מה אתם מבלבלים את המוח?!
לא דובים, לא יער ולא סודה כאוסטית. . גם מי מלח עשויים לגרום לצריבה בעניים, שלא לדבר על בצל...
לאחר שהתבר שכל הסיפור מצוץ מהאצבע, הייתי מצפה שתשנו את הכתבה ותתנצלו.

(שקרנים 28/11/2005)
1.
הוסף תגובה