הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
אתר "Ynet" - תחקיר "מנטה": חיילים לא מקבלים טיפול רפואי ראוי ! (28/5/2005)

תחקיר מגזין "מנטה", שיצא לדוכנים בחודש מאי השנה, בעניין איכות הטיפול הרפואי הניתן בצה"ל לחיילים - - המבוסס גם על מקרים שטופלו באתר "הקשב" - פורסם בכותרת ראשית באתר Ynet מיום 27.5.05 (לחצו לכתבה). עיון ביותר מ- 340 תגובות שבאו בעקבות הפירסום, לא מותיר מקום לספק: על צה"ל לפעול להעברת הטיפול הרפואי בחיילים אל מחוץ לצבא. שירותי הרפואה בצה"ל - כפסע לפני פשיטת רגל.  הציבור אינו נותן אמון במערכת הרפואה הצבאית. ולא רק הציבור - גם החיילים עצמם: כך על פי סקר שערכנו כאן באתר (לחצו לסקר) וכך גם לפי סקר שערך צה"ל אשר תוצאתו - כל חייל שלישי אינו מרוצה מהטיפול הרפואי בצבא.
 
לאחר פירסום הכתבה ביום 27.5.05 באתר Ynet התקבלו באתר "הקשב", ביממה אחת, קרוב למאה פניות, כשהמשותף לכל הפונים - הורים וחיילים - הוא היחס ואיכות הטיפול במערך הרפואה בצה"ל, במקביל לדרישה להוציא את הטיפול בחיילים מידי הצבא. המדובר במקרים רבים של תיפקוד לקוי של מערך הרפואה. על חומרת המצב הנוכחי, שעליו עמדנו פעמים רבות כאן באתר, יכול ללמד גם ההווי שנרקם סביב נושא הטיפול הרפואי בצה"ל: הנה קטע מתוך השיר "בלדה לחובש" ששלח אלינו חייל, אשר נכתב במילים עכשויות, מתובל בלא מעט סרקאזם - שורה אחת שאומרת הכל: "נפצעתי מכדור - צעק אז הפצוע ... מסדר חולים יש רק בשש, ענה לו החובש..."


לאור המסקנה כי קצין הרפואה הראשי והמערכת שהאמונה על יישום החוק אינם מתפקדים כיאות - צוות "הקשב" שוקל ליזום פגישה בקרוב עם עיתונאים, חברי כנסת, אנשי ציבור ומשפט, ואירגוני הרופאים - על מנת לשקול כיצד לסייע להבטחת טיפול רפואי נאות לחיילים. כל זאת כדי ליזום צעדים של ממש כנגד רופאים אשר פועלים בניגוד לחוק ולמדיניות משרד הבריאות, ובמקום לעסוק בשיקולי רפואה בלבד, שוקלים שיקולים זרים או מנסים לנחש מי מהפונים אליהם - חולה, ומי - מתחלה. 
 
תגובה אחת מתוך למעלה משלוש-מאות שטרחו וכתבו את אשר על ליבם בעקבות הפירסום באתר Ynet - יש בה כדי לתאר את המצב ה"סטטי". כאז - גם היום. הנה היא כלשונה :
 
מזה 55 שנה מאז הייתי אני בטירונות המצב לא השתנה.

אין שום מוטיבציה לרופאים הצבאיים לטפל ולרפא וספק אם הם זוכרים את שבועתם לטיפול בחולה.

אין שום סנקציה נגד רופא צבאי.

כל תלונה נגד הצבא או שהיא נזרקת לפח או שמתעלמים ממנה אלא אם כן המתלונן הוא פעיל ליכוד או בעל השפעה אחרת או שהולכים לבית המשפט.

הזלזול בחייל הוא דבר של יום-יום והמערכת הצבאית מעודדת זלזול זה בטענה של "ארטיסטים".
אין פלא שדבר זה גורם לתגובות נגד חריפות (נגד הצבא) כולל ראש-קטן והשתמטות עד עריקה.

הצעתי :
=====

על קברניטי הצבא ובראש ובראשונה הרמטכל החדש לבדוק בעדיפות גבוהה את הנושא ולהסיק מסקנות ואז יש תקווה כי היחס לצבא והמוטיבציה יעלו !!!

הערה: אנו מתנצלים על העיכוב במתן תשובות לפונים נוכח מספרן הרב של הפניות. נעשה הכל על מנת להשיב לכל פונה במהרה.
 

תגובות:
I guess finding useful, reliable inftamroion on the internet isn't hopeless after all.
(Takeo 28/5/2016)
1.
At last, someone comes up with the "right" aswner!
(Quiana 20/12/2011)
2.
אין למנוע מחיילים קבלת טיפול רפואי הולם, כמו כלל האזרחים. חיל הרפואה לא ערוך לטפל - אין מספיק רופאים, והתורים לא זמינים. יש להעביר את הטיפול בחולים לקופות החולים
(המשך... 23/1/2008)
3.
אסור ולא נכון לעמוד חסרי אונים מול מצב של תפקוד לקוי של חיל הרפואה בצה"ל.
בריאות וחיי אדם הינם ערך עליון, וחובה להתייחס לנושא במלוא הרצינות.
.

(דור 23/1/2008)
4.
זה כל כך נכון ורק עשיו רואים את זה.
רק אחרי שנפצעתי אני מבינה עד כמה המערכת הזאת אחזרית לפצועים שלה, אני בדיוק עכשיו מחפשת תשובות לשאלות הרבות שלי בנוגע לטיפול הכושל של המערכת הצבאית בפצועים שלה.

(הש 26/4/2006)
5.
את צודקת. אבל נראה כי ההורים אדישים. חייבים ליזום משהו משפטי או בכנסת. זה לא יכול להימשך כך.
(אבא של חייל 31/5/2005)
6.
קראתי כאן שצהל חייב על פי חוק להעניק טיפול רפואי ראוי לילדנו
אז למה אי אפשר לארגן קבוצת הורים כדי להגיש פעם אחת ולתמיד תביעה יצוגית נגד חיל הרפואה בצהל?

(אסנת 30/5/2005)
7.
הוסף תגובה