ניווט מהיר - בחר/י פורום:   זכויות חיילים ות"ש | הטיפול הרפואי בצה"ל | נושאים כללים | שיח מילואימניקים
 
פורום זכויות חיילים ות"ש - צפיה בהודעה
    
נשלחה על ידי:  אדם נולד שחקן
נושא: הבהרות לגבי שיחרור 21...
בתאריך: 8/11/2004  19:40

תוכן ההודעה:

פרופיל 21 הינו פרופיל כללי המתייחס לסיבת שיחרור בריאותית מטעמים רפואיים או נפשיים.
למרות זאת מפקדי הצבא השכילו לסווג את אלו שנפלטו שלא ברצונם ע"י 21 כמו אלו שנפגעו עקב פעילות מבצעית וכד´, לכן ליד סיבת השיחרור יצויין גם הסעיף הנ"ל ע"מ שיוכלו לזהות איכשהו את הקבוצות. תוכלו לעיין בסעיפי שיחרור 21 באתר צה"ל תחת פ"מ.

לגבי המשך החיים וההשלכות...
1. משפחה, חברים וקרובים ילחצו עליכם לא להשתחרר ויראו מצג הלם כזה שיערער את ביטחונכם העצמי לתקופה כלשהי אך רוב הנ"ל יתרגלו למצב מתישהו ויקבלו אתכם ויש כאלו שאולי יתרחקו כדי להיראות לא קשורים. זו התגובה הכללית וצפו לא לקבל תמיכה בהתחלה כמעט מאף אחד.
2. לגבי לימודים גבוהים ומכינות - אין שום בעייה להתקבל לכל מוסד לימודי בארץ ובעולם. אם יש ערבים (שלא שירתו בכלל!) שלומדים שם אז מי לא יקבל אתכם?! הכל כמובן תלוי בכישוריכם ובהשיגכם.
יע"ז, מי שרוצה ללמוד דוקטורט לפסיכיאטריה חייב לעבור וועדה שתראה בעניין תמיהה.
3. לגבי רשיון - החוק בארץ מחייב את הפסיכיאטר לדווח למשרד הרישוי על כל אחד שיכול לסכן את הסביבה או את עצמו, לא כל הפסיכיאטרים מדווחים ולכן רק מעטים יקבלו זימונים ל"מבחן שפיות" פשוט וקל שאם יעברו אותו יזכו שוב ברשיון.
4. לגבי עבודה ממשלתית ובכלל - בבתי"ח ממשלתיים בארץ עובדים ערבים (ששוב לא שירתו מעולם אפילו לא ב´שירות לאומי´!) אז וודאי שאין שום מניעה לקבלתכם לעבודה, ככה גם לכל עבודה אזרחית. כמו-כו הכל תלוי בכישורים ובהישגים.
יע"ז אם תרצו לעבוד בעבודה ממשלתית-ביטחונית כאן תתקלו בבעייה שכן בשביל לעבוד בעבודה הקשורה בביטחון תהיו מחוייבים במינימום שירות מלא אם לא אפילו סיווג ביטחוני.
5. והכי חשוב!!! אם הינכם נמצאים ברשימת המאיון העליון או שיש לכם קשרים חזקים שכחו מהצבא ואל תפחדו מכלום - למרות הכל תהיו מסודרים גם עם 21.

סה"כ אם אתם יכולים להתקמבן בשירות נוח ולעבור אותו בצליעה - עשו זאת. אם אתם מרגישים שאין מצב ואתם תיתמוטטו מתישהו - צאו 21... והעיקר שתהיו בריאים! כל טוב...




18:59 | 11/1/2004  מה ההשפעות של קב´ן על החיים האזרחיים? - יוסי     
20:01 | 11/3/2004    ההשפעה של שחרור פסיכיאטרי - צוות הקשב    
19:40 | 8/11/2004       הבהרות לגבי שיחרור 21... - אדם נולד שחקן    
17:32 | 11/10/2004          אני לא מסכים עם ההודעה הקודמת - אופיר    
21:11 | 11/10/2004             אף אחד לא הוריד מחשיבות השירות הצבאי... - אדם נולד שחקן