שלח שאלה 
ניווט מהיר - בחר/י נושא:   טיפול רפואי | על השימוש במדור זה | זכויות במשפט | תנאי שירות | כללי

והנושא הפעם: טיפול רפואי
נמצאו 16 שאלות ותשובות בנושא זה (עמוד 2 מתוך 2):

שאלה: אם נשלחתי ע"י רופא היחידה לרופא מומחה - האם המפקדים יכולים למנוע ממני לצאת לרופא המומחה כשנקבע לי התור ? ( נשלחה ע"י ו' 18/12/2003 ) 11 .
תשובה: מפקד אינו יכול למנוע או לעכב חייל מלקבל טיפול רפואי. אם נשלחת לרופא מומחה וצוין התאריך שעליך להיות שם, חייבים להוציאך, אלא אם ברשות הרופא ששלח אותך ולאחר פניית המפקד, ניתן לדחות את התור לתאריך אחר, אם יש סיבה מוצדקת לכך. מכל מקום, אם לא צויין תאריך שבו עליך להבדק בידי רופא מומחה, חובת המפקד לדאוג כי עד 14 יום מיום ההפניה תיבדק בידי הרופא המומחה אליו הופנית.  
שאלה: קיבלתי פטור מפעילות פיזית ולמרות הפטור - חייב אותי המ"פ לצאת לפעילות גם אחרי שהראיתי לו הפטור. סירבתי לצאת והוא הודיע לי שאני אשפט אצלו. מה עלי לעשות ? ( נשלחה ע"י י. 18/12/2003 ) 12 .
תשובה: ראשית על המפקד לכבד המלצת הרופא. אם יש בידך אישור רפואי ובכל זאת מפקדך מבקש לשפוט אותך, אנו סבורים כי תסרב להישפט אצלו כיוון שהביע כבר דיעה שאינו מתייחס לאישור שבידך. כך הדיון יקבע בפני מפקדו (של מפקדך), ובינתיים תוכל לפנות אלינו או למדור דין משמעתי ולהציג הבעיה על מנת שיעכבו המשפט עד לבירור.  
שאלה: היכן ניתן לערער על פרופיל נפשי ? ( נשלחה ע"י י. 17/12/2003 ) 13 .
תשובה: ראשית, יש להגיש בקשה באמצעות רופא היחידה ולבקש זימונך לועדה רפואית. שנית, מדובר בקביעה רפואית אשר כדי לסתור אותה, ראוי לקבל חוו"ד של פסיכיאטר מומחה, רצוי מחוץ לצבא.  
שאלה: מתי אני יכולה ללכת למסדר חולים והאם יכולים למנוע ממני להיבדק רפואית ? ( נשלחה ע"י ס' 17/12/2003 ) 14 .
תשובה: ניתן להגיע למסדר חולים בשעות שקבועות ומפורסמות בכל מרפאה שבכל בסיס. בנוסף, במקרים דחופים, אף מחוץ לשעות אלו. פקודת מטכ"ל 33.1204 שכותרתה "מסדר חולים" מפרטת את ההליך לפנייה לקבלת טיפול רפואי וניתן לבקש לעיין בה .  
שאלה: מה קורה אם מפקד לא מכבד גימלים שנתן רופא ? ( נשלחה ע"י ג' 17/12/2003 ) 15 .
תשובה: הוא עובר עבירה על פקודות הצבא. פקודת מטכ"ל 33.0202 מחייבת מפקד לנהוג על פי המלצה רפואית.  
שאלה: בפני מי ניתן להתלונן על טיפול רפואי לקוי ? ( נשלחה ע"י י. 17/12/2003 ) 16 .
תשובה: ניתן להתלונן בפני קצינת פניות הציבור, נציב תלונות הציבור ובפני קרפ"ר. מקרפ"ר מחזיק מוקד שירות טלפוני בטלפון 03-7379220/1 הפועל בין השעות 0800-1700 .  
   << קודם   1  2